اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان خبر داد:

راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی صادرات کالا در آکتائو قزاقستان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان از راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی صادرات کالا در آکتائو قزاقستان توسط این اتاق خبر داد.

راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی صادرات کالا در آکتائو قزاقستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید دامغانی عصر امروز در دومین نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان اظهار داشت: مقدمات راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های استان گلستان در زمینه صادرات کالا، میوه و تره‌بار که قرار بود سال گذشته برگزار شود 28 آبان ماه سال جاری در بندر آکتائو قزاقستان راه‌اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی صادرات، بخشی از اطلاع‌رسانی عمومی است که می‌تواند اذهان عمومی را هوشیار کرده و افراد توانمند را در پویایی اقتصادی جذب کند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان با بیان اینکه پتانسیل‌های خوبی در سطح استان برای صادرات وجود دارد بر این نکته تاکید کرد و گفت: گلستان با داشتن جاذبه‌های مختلف می‌تواند در جذب توریست و گردشگر موفق عمل کند اما متاسفانه بنا به دلایلی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.
دامغانی میزان رقم صادرات را در سال گذشته چیزی حدود 133 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات برای استانی مانند گلستان اصلا راضی‌کننده نیست و ما به دنبال افزایش میزان صادرات از استان هستیم که امید است با گسترش ارتباطات با سایر کشورها به مقصد نهایی دست یابیم.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان از حضور عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و دبیر اجلاس منطقه در 21 اردیبهشت ماه سال جاری به استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده در زمینه برگزاری اجلاس که در اردیبهشت ماه سال آینده اتفاق خواهد افتاد گام‌های خوبی برداشته شود.
دامغانی از سفرهای دوره‌ای هیئت رئیسه اتاق ایران برای نخستین بار در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در نخستین روز آبان ماه سال جاری با سفرهای دوره‌ای، مشکلات منطقه‌ای بررسی می‌شوند تا به نحو مطلوب و شایسته از اعتلای اقتصاد استان استفاده گردد.
وی تصریح کرد: از 12 لغایت 14 آبان ماه سال جاری هیئتی از ترکیه وارد استان گلستان می‌شود تا ضمن توجه به برنامه‌های اقتصادی، پذیرش این هیئت‌ها و هیئت‌های تجاری به نحو مطلوب بتواند در اقتصاد استان تحول ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار به دعوت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان هیئتی از روسیه 16 لغایت 19 آبان ماه سال جاری در گلستان حضور می‌یابند که با رایزنی‌های روابط بین‌الملل و کمیسیون توسعه و تجارت این امر محقق می‌شود که ان‌شاالله باب فعالیت‌های استان گلستان با کشور روسیه فراهم و همکاری‌های خوبی صورت خواهد گرفت.
دامغانی یادآور شد: اعزام هیئت تجاری از استان گلستان به استان سامسون ترکیه در 22 آبان ماه سال جاری برنامه‌ریزی شده است که با توجه به اینکه استان سامسون همانند استان گلستان دارای مواهب طبیعی است لذا نزدیکی فضای دو استان می‌تواند فرصت خوبی را در راستای استفاده از توانمندی‌های متقابل فراهم کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول