اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

ارتقای کیفیت تولیدات بستر صادرات پایدار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت روحیه تلاش و کوشش در مسیر تولید و صادرات از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای صادرات پایدار در کشور است.

ارتقای کیفیت تولیدات بستر صادرات پایدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار این سازمان اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه همه جانبه کشور بدون بهره‌گیری از دانش و علوم ممکن نیست، بنابراین ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور،  نقش مهمی در این زمینه دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته صادرات در این استان، گفت: همزمان با 29 مهر ماه جاری روز ملی صادرات زنگ صادرات به‌صورت نمادین در تمامی مدارس شهرستان‌های هفت‌گانه این استان نواخته می‌شود.
کرمی طنین‌انداز شدن زنگ ملی صادرات را جهشی در ذهن پویای دانش آموزی دانست و گفت: گسترش فرهنگ صادرات، تولید برای صادرات، تقویت روحیه تلاش و کوشش در مسیر تولید و صادرات، ارج نهادن به تولیدکنندگان و صادر کنندگان از دیگر اهداف نواخته شدن زنگ صادرات در مدارس استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تشریح اهمیت صادرات پایدار در رشد اقتصادی کشور برای دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: آگاهی ‌بخشی به نسل جدید و دانش‌آموزان، تقویت روحیه تلاش و کوشش در مسیر تولید و صادرات از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای صادرات پایدار در کشور است.
وی بر ضرورت فراهم‌سازی بستر توسعه صادرات در این استان تأکید کرد و گفت: این امر بر کسی پوشیده نیست که توجه به صادرات غیر نفتی، موجب ارزآوری و رهایی کشور و بودجه عمومی از وابستگی به نفت خواهد شد.
کرمی خاطرنشان کرد: این شاخص به دلیل ارتباطات غیر قابل اجتناب صادرات غیر نفتی بر بخش‌های واقعی اقتصاد و به طور عام تاثیری که بر اشتغال، تولید و سهم تجاری در بازارهای جهانی می‌گذارد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای در کشورهای مختلف برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت به امر صادرات را باید در شرایط کنونی وظیفه ملی دانست، گفت: امکان حل مشکل اشتغال و ایجاد رفاه برای مردم و نیز بالابردن درآمد عمومی مردم بدون توجه به امر صادرات میسر نیست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول