اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات سیستان ‌و بلوچستان خبر داد:

افزایش 31 درصدی درآمد گمرکات سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: درآمد گمرکات استان سیستان و بلوچستان در شش ماه نخست امسال، از رشد چشمگیر 31 درصدی برخوردار شده است.

افزایش 31 درصدی درآمد گمرکات سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی گمرکات سیستان و بلوچستان، محمدرضا صدری‌خواه اظهار داشت: صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 8 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 18 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: کل صادرات طی 4 هزار و 170 فقره اظهارنامه به وزن 295 هزار و 244 تن و ارزش 127 میلیون و 178 هزار و 138 دلار رسیده است.
 ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقلام عمده صادراتی شامل آهن قراضه، مصالح ساختمانی (سیمان، گچ، شن و ماسه)، قیر، تخم گشنیز، محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی است.
صدری‌خواه ادامه داد: طی مدت فوق، صادرات اظهار شده در سایر گمرکات و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به وزن 243 هزار و 385 تن و ارزش 218 میلیون و 302 هزار و 649 دلار صادرات صورت پذیرفته و تشریفات کنترل اینگونه کالاها در بازارچه‌های کوهک، میرجاوه، میلک، پشین، جالق و گمشاد صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: واردات از طریق گمرکات و بازار چه‌های مرزی استان طی 2 هزار و 317 فقره اظهارنامه وارداتی و به وزن 216 هزار و 149 تن و ارزش 457 میلیون و 770 هزار و 89 دلار وارد شده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: طبق بررسی‌های بعمل آمده، نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 17 درصدی در وزن و با افزایش یک درصدی در ارزش روبه‌رو بوده است.
صدری‌خواه اقلام عمده وارداتی را برنج خوراکی، نارنگی، کنجد، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در مدت مذکور به وزن 154 هزار و 840 تن و ارزش 129 میلیون و 729 هزار و 181 دلار نیز کالا از گمرکات این استان ترانزیت داخلی شده که نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش 23 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با کاهش 41 درصدی روبه‌رو بوده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در زمینه امور مسافری گفت: گمرکات این استان طی شش ماه نخست سال 90 به تعداد 255 هزار و 526 نفر مسافر خدمات گمرکی ارائه داده که این مسافران از گمرکات میلک، میرجاوه، فرودگاه زاهدان، فرودگاه چابهار و منطقه آزاد چابهار تردد کرده‌اند.
صدری‌خواه ادامه داد: 2 هزار و 384 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 75 میلیارد و 3 میلیون و 620 هزار ریال طی شش ماه سال‌جاری در گمرکات استان تشکیل شده که تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش و ارزش آنها نیز 87 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: تعداد 671 فقره پرونده به ارزش 65 میلیارد و 364 میلیون و 174 هزار ریال بالای 10میلیون ریال و بقیه زیر 10میلیون ریال بوده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: گازوئیل، نفت سفید، بنزین، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی از عمده کالاهای قاچاق خروجی و برنج، سیب زمینی، پارچه، لوازم خانگی، انواع میوه‌های گرمسیری و ... از عمده اقلام قاچاق ورودی است.
صدری‌خواه یادآور شد: میزان کل درآمد وصولی گمرکات استان در شش ماه امسال، یک هزار و 139میلیارد و 136 میلیون و 760 هزار ریال معادل 113 میلیارد و 913 هزار تومان بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول