اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی خبر داد:

افزایش 60 درصدی صادرات کالا در گمرک پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش 60 درصدی صادرات کالا در گمرک پارس جنوبی خبر داد.

افزایش 60 درصدی صادرات کالا در گمرک پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، احمد پورحیدر صبح امروز در نشست خبری در تشریح میزان صادرات و واردات کالا در گمرک پارس جنوبی اظهار داشت: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و تعیین‌کننده در صنعت و اقتصاد کشور است و گمرک منطقه ویژه با همه توان برای رشد اقتصادی و رونق منطقه تلاش می‌کند.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از صادرات بیش از 2.6 میلیون تن کالا در گمرک منطقه ویژه خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهریور امسال دو میلیون و 639 هزار تن کالا از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است.
پورحیدر از افزایش 60 درصدی صادرات کالا در گمرک منطقه ویژه خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آمار موجود ارزش این میزان کالا یک میلیارد و 538 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش 60 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه این میزان کالاها شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین بوده است، عنوان داشت: عمده این کالاها به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی ، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام و افغانستان صادر شده است.
پورحیدر با اشاره به اینکه از میزان کالا صادر شده یک میلیون و 918 هزارو 626 تن کالا غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش 771 میلیون و 851 هزار و 133 دلار بوده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن 116 درصد و از نظر ارزش 60 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش 59 درصدی صادرات میعانات گازی خبر داد و اذعان داشت: در شهریور امسال 720 هزار و 670 تن میعانات گازی به ارزش 766 میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 59 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی به واردات این گمرک در شهریور امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت 97 هزار و 798 تن کالا به ارزش 762 میلیون و 109 هزار و 988 دلار از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 183 درصد رشد نشان می‌دهد.
پورحیدر با بیان اینکه در این مدت 15 تن کالا به ارزش 364 هزار و 913 دلار از این گمرک ورود موقت شده است، گفت: در شهریور ماه امسال، 94 تن کالا به ارزش 360 هزار دلار تحت رویه ترانزیت خارجی حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 370 درصد و از نظر ارزش 273 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: در مدت یادشده 119 هزار و 444 تن کالا به ارزش 124 میلیون دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور حمل شده است.
پورحیدر تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی از همه توان و ظرفیت خود برای رشد و تعالی پارس جنوبی بهره می‌گیریم و امیدوار هستیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به موفقیت برسیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول