اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

50 درصد آموزش‌ها در مدارس فنی و حرفه‌ای ارائه می شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد آموزش‌ها در مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه شود.

50 درصد آموزش‌ها در مدارس فنی و حرفه‌ای ارائه می شود
 امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: افزایش آموزش‌های فنی ‌ و‌ حرفه‌ای در مدارس در راستای افزایش اشتغال‌زایی در جامعه صورت می‌گیرد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد آموزش‌ها در مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه از ایجاد مجتمع‌های آموزشی شهری خبر داد و گفت: یکی از مزایای این مجتمع‌های آموزشی این است که دانش‌آموز در طول دوران تحصیل خود فقط یک بار در مدرسه ثبت‌نام می‌کند.
وی یادآور شد: با انجام این کار ارتباط خانه و مدرسه قطع نشده و ارتباط بین والدین دانش‌آموز و اولیای مدرسه یک ارتباط پایدار می‌شود.
نظری در ادامه با بیان اینکه ادغام آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی کمک شایانی در ریشه‌کنی بی سوادی در استان زنجان دارد، اضافه کرد: به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی همه امکانات آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شود.
وی یادآور شد: با تلاش مسئولان ذی‌ربط در حال حاضر همه اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان شناسایی شده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: مطابق با برنامه پنج ساله توسعه و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده همه افراد بی‌سواد در کشور زیر پوشش طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرار گرفته و باسواد شوند.
وی اذعان داشت: مسئولان ذی‌ربط در استان زنجان در تلاش هستند تا با انجام اقدامات مورد نیاز این طرح را در طول دو سال در زنجان انجام دهند.
نظری خاطرنشان کرد: همکاری فعال دانش‌آموزان در در راستای اجرای طرح ریشه کنی بی‌سوادی بسیار مفید و تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه در انجام طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی از همه امکانات موجود استفاده می‌شود، اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: حتی دانش‌آموزان نیز می‌توانند در منازل خود به آموزش دروس تحصیلی به اولیای بی‌سواد خود بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه در طول پنج سال همه افراد بی‌سواد زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار گرفته و باسواد می‌شوند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی مسئولان استان زنجان برای سال تحصیلی جاری، باسواد شدن 14 هزار نفر در استان است.
نظری تاکید کرد: به ازای باسواد شدن هر فرد باسواد به فرد آموزش دهنده 300 هزار تومان در مناطق شهری پرداخت می‌شود.
وی گفت: به ازای هر باسواد شدن هر فرد بی‌سواد در مناطق روستایی نیز 380 هزار تومان به فرد آموزش دهنده پرداخت می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان در نظر دارند تا با مشارکت دانش‌آموزان اولیای بی‌سواد را تشویق به حضور در کلاس‌های سواد آموزی کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول