اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته بلایای طبیعی صورت گرفت؛

برگزاری مانور بزرگ اطفای حریق در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مانور بزرگ اطفای حریق نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در نخستین روز از هفته بلایای طبیعی در شهرکرد برگزار شد.

برگزاری مانور بزرگ اطفای حریق در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در مراسم برگزاری این مانور، اظهار داشت: سنجش توانایی داوطلبان و نیروهای امدادی در مواجهه با حوادث، بلایای طبیعی و غیر طبیعی، آموزش نیروهای یگان با هدف آمادگی در مواجهه با اطفای حریق از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانور است.
عبدالکریم اصلانی افزود: ارتقای سطح آگاهی و دانش نیروها در عملکرد صحنه‌های واقعی، برنامه‌ریزی برای عملیات‌های آنی، تدارکات به‌هنگام و همچنین حضور به موقع نیروها در صحنه حوادث از دیگر این اهداف به‌‎ شمار می‎رود.
وی به مشارکتی بودن این مانور اشاره کرد و گفت: این مانور با مشارکت ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
اصلانی خاطرنشان کرد : ارتقا توان تصمیم گیری فرمانده عملیات حاضر در صحنه، بالا بردن توان تاکتیک پذیری تیم عملیاتی واکنش سریع و ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات و واحدهای عملیاتی این اداره کل برای مقابله با شرایط اضطرار از دیگر اهداف ما در برگزاری این مانور بود.
وی از نظارت بر رعایت اصول ایمنی از سوی واحدها و نیروهای عملیاتی در برگزاری این مانور خبر داد و گفت: جمع‌آوری اطلاعات لازم از محل حریق به منظور ارزیابی عملیات، کشیدن نوار خطر پیرامون محدوده عملیات، تهیه و تدارک وسایل و تجهیزات لازم به منظور جابجایی و انتقال مواد و کالاهای در معرض خطر در صورت نیاز، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای مستقر در منطقه عملیاتی است.
مانور بزرگ اطفای حریق نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با حضور 50 نفر از نیروهای این یگان همزمان با روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول