اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور در رباط کریم

خبرگزاری فارس: اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان بهارستان رباط کریم به مناطق عملیاتی جنوب از امروز آغاز شد.

آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور در رباط کریم
به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهارستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد بوده تا این قشر بیش از گذشته با روزهای جنگ آشنا شوند.
سیدضیا چراغی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که نسل امروز با آرمان‌ها و اهداف رزمندگان اسلام آشنا شده و ادامه دهنده راه آنها باشند.
وی افزود: حضور دانش آموزان در مناطق جنگی می‌تواند آنان را با وقایع جنگ آشنا کرده و آنان از نزدیک روزهای جنگ را لمس کنند.
این مسئول با اشاره به این که امروز دشمن در جبهه‌ای دیگر به مقابله با کشور برخاسته است تأکید کرد: نسل امروز باید شجاعت، دلاورمردی و از خودگذشتگی را از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس یاد گرفته و آن را در زندگی امروز خود به کار گیرد.
وی تصریح کرد: نباید به دشمن اجازه داد تا ترفندها و دسایس خود را در کشور اجرایی کند لذا باید با آشنا کردن فرهنگ دفاع و ایثار و ملموس کردن بیشتر آن دوران، ‌نوجوانان و جوانان را به سمت اهداف و آرمان‌های رزمندگان اسلام سوق دهیم.
این مسئول گفت: بازدید از مناطق عملیاتی جنوب چهار روز بوده و دانش‌آموزان با حضور در این مناطق علاوه بر آشنا شدن با دوران جنگ تحمیلی  و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و امام (ره) با آرمان‌های آنان نیز تجدید میثاق خواهند کرد.
وی افزود: اردوهای راهیان نور بزرگ‌ترین عملیات تربیتی دانش‌آموزان است که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت به مورد اجرا گذاشته شده است.
در ادامه این مراسم همچنین علی عزتی فرمانده سپاه شهرستان بهارستان طی سخنانی بر لزوم آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: امروز بیش از گذشته نیاز داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نوجوانان و جوانان ترویج دهیم.
وی افزود: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین نشست‌های تخصصی این مهم را در بین جوانان امروز ترویج دهیم.
عزتی افزود: آنچه امروز دانش‌آموزان ما باید بدانند درس گرفتن از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است که با نثار جان خود‌ آرامش و آسایش را برای ما و کشور به ارمغان آوردند.
وی با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور یک عملیات فرهنگی، ایمن سازی و آرامش برای خانواده‌ها است در پایان گفت: در این اردوها با به اجرا گذاشتن برنامه‌های فرهنگی سعی در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول