اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از نیمه مهر ماه انجام می‌شود؛

اعزام 27 هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی به راهیان نور

خبرگزاری فارس: مدیرسازمان بسیج دانش‌آموزی و سپاه سلمان سیستان ‌و بلوچستان گفت: امسال 27هزار دانش‌آموز سال دوم دبیرستان از سراسر استان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

اعزام 27 هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی به راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، خدارحم سارانی صبح امروز در جلسه مشترک کمیته‌های اجرایی بسیج دانش‌آموزی راهیان نور در سالن تربیت آموزش و پرورش زابل اظهار داشت: نخستین مرحله حرکت راهیان نور در استان از شهرستان زابل از نیمه مهر ماه آغازمی‌شود و تا 15 اسفند ادامه دارد.
وی افزود: مرحله نخست برای پسران از نیمه مهر و مرحله دوم برای دختران از اوایل بهمن ماه آغاز می‌شود
سارانی ادامه داد: سهمیه سیستان و بلوچستان در اردوی اعزامی راهیان نور27هزار نفر است که با 700 دستگاه اتوبوس به مناطق اعزام می‌شوند.
مدیرسازمان بسیج دانش‌آموزی و سپاه سلمان سیستان ‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: 6هزار دانش‌آموزان از زابل، زهک و هیرمند با 70دستگاه اتوبوس به مدت پنج روز به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.
وی بیان کرد: در این اردو فقط دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه سال دوم که درس آمادگی دفاعی دارند به منظور گذراندن درس عملی به این مناطق اعزام می‌شوند.
سارانی گفت: اردوگاه‌ها در مناطق تجهیز شده‌اند و امکانات اردویی در آنجا فراهم شده و در جلو هر اتوبوس یک بنر و عکس شهید نصب می‌شود.
وی خاطرنشان شد: در هر اتوبوس باید یک همیار پلیس، یک روحانی، یک دستگاه آمبولانس وجود داشته باشد و دانش‌آموزان اعزامی باید کارت قرامت (بیمه) داشته باشند و یا ثبت نام کنند.
وی عنوان کرد: با تأکید وزیر آموزش و پرورش قرار بر این است که رؤسای ادارات آموزش و پرورش و معاونان پرورشی در اردوهای راهیان نور حرکت کنند.
انتهای پیام/م30
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول