اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب آموزش دفاعی دانش‌آموزان انجام شد؛

اعزام کاروان دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق جنوب

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ در قالب درس آمادگی دفاعی و آموزش‌های عملی آن اولین کاروان دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

اعزام کاروان دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق جنوب
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در مراسم بدرقه اعزام اولین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان در اردبیل اظهار داشت: این اعزام‌ها از 15 مهر ماه تا 15 اسفند ماه تنها با یک ماه وقفه برای امتحانات نوبت اول مدارس برگزار می‌شود و دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه در قالب درس آمادگی دفاعی در مناطق عملیاتی جنوب آموزش‌های عملی و کاربردی را می‌گذرانند.
وی بیان داشت: در مجموع قرار است تا پایان امسال 9 هزار و 500 دانش‌آموز پسر پایه دوم متوسطه به این مناطق عزیمت کنند.
این مسئول با یادآوری اینکه امسال برای اولین بار دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه نیز برای گذراندن آموزش‌های عملی به این مناطق اعزام می‌شوند، افزود: قرار است 10 هزار و 500 نفر دانش‌آموز دختر پایه دوم متوسطه نیز به مناطق عملیاتی جنوب عزیمت کنند.
محمودزاده تصریح کرد: این اعزام‌ها با همکاری بسیج و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ایثارگری رزمندگان و مشاهده میدان رزم هشت سال دفاع مقدس انجام می‌گیرد که در کنار آن آموزش کاربردی و عملی  درس آمادگی دفاعی نیز اتفاق می‌افتد.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل مدت حضور دانش‌آموزان را در این مناطق پنج روز اعلام کرد و گفت: دو روز دانش‌‌آموزان در مناطق عملیاتی جنوب حاضر شده و سه روز این سفر نیز فرصت رفت و برگشت به این مناطق است.
وی بیان داشت: ‌دانش‌آموزان در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی والفجر هشت، اروند کنار، خرمشهر، آبادان و مشهدا‌الشهدا شامل شلمچه، دهلاویه و طلاییه بازدید کرده و از این مناطق دیدن می‌کنند.
این مسئول هدف اصلی از اعزام این کاروان‌ها را آشنایی بیشتر دانش‌آموزان و نسل سوم و چهارم انقلاب با دوران جنگ و مناطق عملیاتی اعلام کرد و افزود: اگر ما با این حرکت‌ها بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت و از جان گذشتگی رزمندگان را به نسل آینده منتقل کنیم این انقلاب از بسیاری جهات هجمه و فشار در امان خواهد بود.
وی بیان داشت: اگر معتقدیم نسل دانش‌آموز ما نسل مدیران، مسئولان و کار سازان نظام اسلامی خواهند بود باید بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در مدارس و فضاهای تحصیلی انجام دهیم چرا که مدرسه امروز در تمام تحولات و نگرش‌های انقلاب اسلامی مجموعه‌ای پیشرو و تحول‌آفرین است.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل استمرار ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از مدرسه و نظام آموزشی و پرورشی توصیف کرد و گفت: سنگر مدرسه و کلاس درس سنگر آرمان‌خواهی است که معلمان و دانش‌آموزان ما با صیانت و پاسداری از این سنگر ارزشمند می‌توانند بستر اعتلای نظام اسلامی را بهتر و شایسته فراهم کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول