اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) خبر داد:

اعزام 14 هزار دانش آموز بوشهری به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) از اعزام 14 هزار دانش آموز بوشهری به اردوهای راهیان نور خبر داد.

اعزام 14 هزار دانش آموز بوشهری به اردوهای راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نصرالله غزنوی صبح امروز در کارگاه آموزشی راوی‌گری در سپاه امام صادق(ع) اظهار داشت: از اهم کارهای فرهنگی در سطح کشور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و همچنین برگزاری اردوهای راهیان نور است که همه ساله نسبت به سنوات گذشته رشد کمی و کیفی داشته است.
غزنوی با بیان اینکه شاید هیچ کار فرهنگی تاثیرگذارتر از این دو مقوله نباشد، گفت: بازخوردهایی که از این دو حرکت عظیم فرهنگی در سطح اجتماع اخذ شده نشان از تاثیرگذاری عمیق این حرکت‌ها در اذهان مردم بویژه نسل جوان دارد.
وی افزود: راویان راهیان نور با تاسی از مکتب حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) حرکت پورشوری را برای انتقال هرچه بهتر فرهنگ دفاع مقدس که در واقع برگرفته از فرهنگ عاشورا است به نسل‌های آتی آغاز کرده‌اند که در این راه موفقیت‌های چشمگیری آغاز شده است.
وی شهادت طلبی، اخلاص در عمل و عشق به خدا را از ویژگی‌های برجسته شهدا خواند و بر ادامه راه آنان در جهت تامین سعادت اخروی تاکید کرد.
غزنوی در ادامه مردم و ملت ایران اسلامی و حتی سایر ملت‌های جهان را تشنه سیره اهل بیت (ع) شهدا و دفاع مقدس عنوان داشت و تصریح کرد: آنچیزی که موجب شد ایران اسلامی در مقابل تمامی ابر قدرت‌ها پیروز شده و دشمنان را به زانو در آورد، توپ و تانک و تسلیحات نظامی نبوده بلکه عمل به این سیره نبوی و ایمان به خدا، رهبری پیامبرگونه امام راحل و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام بوده است.
این مقام مسئول بیان داشت: در سال گذشته 350 هزار نفر از دانش‌آموزان دوم دبیرستان سراسرکشور برای انجام اردوی عملی درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی اعزام شدند که استان بوشهر با اعزام 6 هزار نفر مقام نخست اعزام را کسب کرد.
 وی اضافه کرد: امسال 900 هزار نفر دانش آموز پسر و دختر به همراهی 100 هزار نفر از کارشناسان فرهنگی در کل کشور به این اردوها اعزام می‌شوند که استان بوشهر با سهمیه‌ای بیش از 14 هزار نفر، مرحله اول اعزام خود را که شش هزار نفر است از پانزدهم آبان ماه انجام می‌دهد.
مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع سپاه امام صادق(ع) نیز گفت: در این کارگاه آموزشی راویان به سه دسته "ّراویان ویژه" ( رزمندگان تا رده فرماندهان گردان)، راویان درجه یک (رزمندگان تا رده فرماندهی گروهان) و راویان درجه دو ( کسانی که علاقمند به روایتگری بوده و توانمندی آنرا دارند اما توفیق حضور در جبهه را نداشته‌اند) سازماندهی می‌شوند.
ابراهیم بحرانی افزود: تاکنون150 نفر راوی در سطح استان برای روایتگری در اردوهای راهیان نور ثبت نام و تشکیل پرونده داده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول