اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تا‌کنون صورت گرفته ‌است؛

واکسینه کردن 9 هزار دام در آران و بیدگل

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی آران و بیدگل گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 9 هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.

واکسینه کردن 9 هزار دام در آران و بیدگل
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عزیزالله علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد شامل 6 هزار و 571 رأس گاو و گوساله و 3 هزار و 250 رأس بز و گوسفند است.
وی اضافه کرد: در این مدت 5 هزار و 188 رأس بز و بزغاله و ‌‌هزار و 995 رأس گاو و گوساله نیز علیه بیماری تب مالت(بروسلوز) واکسینه شده‌اند.
رئیس شبکه دامپزشکی آران و بیدگل ادامه داد: همچنین 311 قلاده سگ نگهبان خانگی نیز در برابر بیماری هاری واکسینه، قلاده‌گذاری و شناسنامه‌دار شده‌اند تا بدین صورت از بروز این بیماری‌ها نیز پیشگیری شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت بیش از 400 نوع بیماری مشترک قابل انتقال بین انسان و دام برای پیشگیری از تب مالت، از یک‌هزار و 86 رأس گاو در 26 واحد گاوداری نیز خونگیری شد که تمام آنها سالم بودند که این امر نشان‌دهنده کاهش قابل توجه تعداد مبتلایان در این گروه جانوری به بیماری تب مالت نسبت به سنوات گذشته است.
وی اقدامات انجام شده در بخش مبارزه با بیماری‌ها را قابل قبول و دارای نتایج مثبت ارزیابی کرد و از مایه‌کوبی 46 هزار و 600 رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله به عنوان دیگر فعالیت انجام شده در این بخش طی نیمه نخست سال جاری یاد کرد.
علیزاده خاطرنشان کرد: شهرستان آران و بیدگل دارای 58 واحد مرغ گوشتی با پروانه و 37 واحد بدون پروانه، 11 واحد مرغ تخم‌گذار با پروانه و شش واحد بدون پروانه و 16 سالن پرورشی جوجه یک روزه تخم‌گذار است.
وی عنوان کرد: این تعداد واحد پرورش مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار و جوجه یک‌روزه نظارتی جدی می‌طلبد همچنانکه در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های ویروسی خطرناک چون آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری‌هایی مانند نیوکاسل، برونشیت و گامبرو که صدمات اقتصادی فراوانی وارد کرده اقدامات فراوانی انجام شده که نتیجه‌اش عدم مشاهده هیچ بیماری در آران و بیدگل است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول