اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 90؛

764 قلاده سگ باید در قاینات واکسینه شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر برنامه‌ریزی واحد امور عمرانی فرمانداری قاینات گفت: برابر ابلاغ استان 764 قلاده سگ باید در سال 90 واکسینه شوند.

764 قلاده سگ باید در قاینات واکسینه شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبری‌راد صبح امروز در دومین جلسه ستاد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری‌ها در شهرستان قاینات اظهار داشت: شناسایی ساماندهی نظارت و کنترل سگ‌های ولگرد ضروری است.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و سرما و هجوم حیوانات وحشی به شهرها برای تغذیه گفت: هجوم سگ‌های وحشی به این شهرستان به ویژه شهرها موجبات نارضایتی و گلایه شهروندان شده که باید در این مورد تدبیراتی اندیشه شود.
مسئول دفتر برنامه‌ریزی واحد امور عمرانی فرمانداری قاینات با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از شهرها و روستاهای شهرستان وجود سگ‌های ولگرد پذیرفته نیست، افزود: برابر ابلاغ استان 764 قلاده سگ باید در سال 90 واکسینه شوند.
اکبری‌راد ادامه داد: در حال حاضر با تلاش دامپزشکی شهرستان تاکنون 529 قلاده سگ شناسایی و واکسینه شده‌اند.
وی وجود سگ‌های ولگرد در خیابان و سطح شهرستان را یک تهدید جدی برشمرد و گفت: وجود این حیوانات سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.
مسئول دفتر برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری قاینات ضمن بررسی دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و شیوه‌نامه نحوه بکار گیری، نگهداری سلاح خواستار ارائه راهکار برای رفع این مشکل شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قاینات نیز در جمع پرسنل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: وظیفه ما است که به عنوان آحاد جامعه و مسئولان جامعه و کسانی که نظارت بر جامعه داریم جایگاه بزرگی که در مسائل اجتماعی و بهداشت را متحمل می‌شود را بیان کنیم.
فرهاد فلاحتی گفت: در اسلام و ایران باستان توجه ویژه‌ای به بهداشت روان و بهداشت عمومی شده است.در سلسله ساسانیان دو پادشاه داشته‌ایم که در زمینه دامپزشکی تخصص داشته‌اند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قاینات تصریح کرد: با رشد جامعه بشری و اهمیت غذا در سلامت بهداشت جامعه توجه ویژه‌ای به شبکه دامپزشکی معطوف شد.
فلاحتی ادامه داد: در گذشته نه چندان دور شاهد بیماری‌های مشترک انسان، حیوانات و طیور بودیم که در جهان شیوع داشت و بحران‌آفرین شده بود ولی با دقت نظر مسئولان و مردم جلوی این کارها گرفته شد و امروز در شرایط مناسبی قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد کارهای عظیم و سرعت در بحث بهداشت عمومی در جامعه هستیم که بدون تلاش و فداکاری دامپزشکان میسر نیست.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول