اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی دماوند:

سگ‏های گله در دماوند واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند از اجرای طرح واکسیناسیون سگ‏های محافظ گله‏های دام این شهرستان در برابر بیماری هاری خبر داد.

سگ‏های گله در دماوند واکسینه شدند
محمد علائی‏بخش امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: بیماری هاری از جمله عارضه‏های مشترک بین دام و انسان است که در صورت بروز، به طور یقین مرگ فرد بیمار را به دنبال دارد.
وی با اشاره به بهای گزاف واکسن هاری خاطرنشان کرد: تامین واکسن هاری و تزریق آن مستلزم پرداخت بهای سنگینی از سوی دولت بوده اما در راستای جلوگیری از بروز هاری هزینه‏های لازم برای این طرح انجام می‏شود.
علائی‏بخش از نبود این بیماری در سطح شهرستان دماوند خبر داد و گفت: خوشبختانه در سایه اجرای طرح واکسیناسیون بیماری هاری در چند سال اخیر موردی از این بیماری در انسان و حتی دام‏های شهرستان دماوند دیده نشده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند از اجرای طرح‏های ترویج در میان دامداران مستقر در شهرستان دماوند خبر داد و افزود: در سال‏های اخیر اجرای طرح‏های ترویج در میان دامداران شهرستان دماوند در راستای ارائه آموزش‏های لازم به این قشر نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.
وی تصریح کرد: این اطلاع‏رسانی مناسب از سوی مجموعه شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند موجبات کاهش عوارض بیماری‏های مشترک بین انسان و حیوان را فراهم آورده است.
علائی‏بخش با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیماری شاربون در شهرستان دماوند دیده نشده است، خاطرنشان کرد: بیماری شاربون یا سیاه زخم از جمله عوارض خطرناک مشترک بین انسان و دام محسوب می‏شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای طرح لار در چهار سال اخیر اثری از این بیماری مهلک در میان اهالی شهرستان دماوند دیده نشده است.
وی ادامه داد: با وجود حضور دامداران در شهرستان دماوند و همچنین گله‏های در حال تردد نقاط دیگر کشور، اگر تمهیدات لازم پیرامون مقابله با بیماری شاربون صورت نمی‏گرفت بی‏شک بروز و اشاعه این بیماری دور از انتظار نبود.    
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول