اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

8 میلیون واحد دامی در استان اردبیل واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: برای مبارزه با بیماری‌های دام در یک سال گذشته بیش از 8 میلیون و 658 هزار واحد دامی در استان اردبیل به همت دامپزشکان واکسینه شدند.

8 میلیون واحد دامی در استان اردبیل واکسینه شدند
صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اداره مبارزه با بیماری‌های دامی استان اردبیل با هدف حفظ و حراست از سرمایه دامی استان و سلامت و بهداشت جامعه و ایجاد امنیت غذایی با انجام عملیات واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف دامی اقدامات موثری را آغاز کرده است.
وی از معالجه انگلی 769 هزار راس دام و تست سل 30 هزار مورد دام مشکوک خبر داد و افزود: در یک سال گذشته محل نگهداری 697 هزار و 933 راس دام اعم از گاو و گوسفند سمپاشی شده که بیشتر این سمپاشی‌ها مربوط به بدن دام‌ها بوده است.
این مسئول از سمپاشی جایگاه دام به میزان 2 میلیون و 21 متر مربع در یک سال گذشته خبر داد و بیان داشت: ‌در همین مدت 672 هزار و 419 راس دام داروی ضد انگل مصرف کردند و از 23 هزار راس دام خون‌گیری و همچنین شناسایی دام‌های مبتلا به بروسلوز انجام شده است.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل در ادامه به عملکرد اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اشاره کرد و افزود: ما در یک سال گذشته بیش از 8 میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که در یک هزار و 282 مورد بررسی‌های انجام شده از مرغداری‌های مادر، تخم‌گذار، گوشتی و جوجه‌کشی‌ها بوده است.
صالحی همچنین از 4 هزار و 618 مورد نمونه‌برداری‌های انجام شده از انواع مرغداری‌ها و جوجه‌کشی‌ها در یک سال گذشته خبر داد و گفت: 72 میلیون و 657 دوز واکسیناسیون طیور در این مدت در استان اردبیل انجام شده است.
این مسئول در  ادامه استان اردبیل را یکی از قطب‌های دامپروری کشور اعلام کرد و افزود: اردبیل بخش عظیمی از گوشت قرمز و شیر کشور را تامین می‌کند که اهمیت تامین غذای سالم امروز بیش از گذشته احساس می‌شود.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه منابع پروتئینی در سبد غذایی مردم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و باید غذای مصرفی عاری از هرگونه بیماری باشد مهم‌ترین وظیفه دامپزشکی نظارت بر کشتارها و ذبح شرعی و بهداشتی دام و طیور است.
صالحی ابراز داشت:‌ شبکه دامپزشکی استان در بخش نظارت موفق عمل کرده و همچنان نیز در این حوزه بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دقیق و بدون نقص دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول