اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه سپاه زابل خبر داد:

اعزام 6هزار دانش‌آموز سیستانی به اردوی راهیان نور

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه سپاه زابل گفت: 6 هزار نفر از دانش‌آموزان سال دوم متوسطه منطقه سیستان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

اعزام 6هزار دانش‌آموز سیستانی به اردوی راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمد ناظری صبح امروز در جلسه مشترک کمیته‌های اجرایی بسیج دانش‌آموزی با محوریت اردوهای دانش‌آموزی راهیان‌نور که در سالن تربیت اداره آموزش و پرورش زابل برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این اردوها آشنایی دانش‌آموزان با واژه شهادت، ایثار و دفاع مقدس است که 3هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و 3 هزار نفر از دانش‌آموزان پسر به مناطق جنگی کشور اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه این اردوها با همکاری بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود، افزود: 27هزار دانش‌آموز در کل استان به راهیان نور اعزام می‌شوند که 6هزار نفر از آن‌ها متعلق به منطقه سیستان است و با برنامه‌ریزی که انجام شده امیدواریم بتوانیم این اردو را باکیفیت انجام داده و به هدف خود برسیم.
ناظری تصریح کرد: حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های دوران جنگ، ارتقای ایثارگری دانش‌آموزان و معلمان زمان جنگ و ... اهدافی است که دانش‌آموزان باید برای مقابله با جنگ نرم برای خود الگو داشته باشند.
فرمانده سپاه زابل خاطرنشان کرد: وقتی دانش‌آموزان در منطقه جنگی قرار گیرند و راوی دوران جنگ را برای آنها توصیف می‌کند، مطالب گفته شده را درک می‌‌کند.
وی ادامه داد: این کار با همکاری آموزش‌ و پرورش و بسیج مستضعفین صورت می‌‌گیرد.
ناظری انتخاب مسئولان کاروان را امری مهم دانست و تصریح کرد: انتخاب مسئول برای هر کاروان امری مهم است و باید در انتخاب مسئول کاروان دقت  و وی را توجیه کرد تا در اردو مشکلی نداشته باشیم.
ناظری از مسئولان خواست تا در موقع بدرقه و آغاز حرکت کاروان شرایط خوبی را فراهم کنند تا دانش آموزان موقع اعزام یاد کسانی که به جبهه می‌رفتند را بهتر درک کنند.
فرمانده ناحیه سپاه زابل گفت: باید فضاسازی فرهنگی در شهر و سطح منطقه انجام تا شرایط اوایل اعزام جنگ بر شهر حکمفرما شود.
‌ناظری ادامه داد: نخستین مرحله اعزام از 15 مهر ماه با 637 نفر دانش‌آموز با 13 اتوبوس انجام خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش زابل نیز با بیان اینکه راهیان نور یک آزمایشگاه و یک درس تئوری است، گفت: امیدواریم بتوانیم اعزام‌های زیبا و بدون حاشیه داشته باشیم.
حسن معزی افزود: باید در شرایط امروز رشادت‌های دوران جنگ را برای نسل جوان تعریف کنیم و وقتی به مناطق جنگی اعزام می‌روند شرایط آنجا را بهتر درک می‌کنند.
مدیرآموزش‌و پرورش زابل هدف راهیان نور را ایجاد بصیرت دانست و اضافه کرد: هدف اصلی راهیان نور ایجاد بصیرت است و اگر بصیرت در جوانان ما بود فتنه 88 زودتر خنثی می‌شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول