اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رشت خبر داد:

غیبت 6 روزه شهردار رشت بدون مجوز شورا

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: محمود فریدونی شهردار فعلی رشت شش روز است بدون مجوز شورا از حوزه خدمت خود خارج شده و در تهران به سر می‌برد.

غیبت 6 روزه شهردار رشت بدون مجوز شورا
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود مباحی عصر امروز در حاشیه جلسه فوق‌العاده‌ شورای شهر رشت که برای مشخص شدن وضعیت شهردار این شهر قرار بود تشکیل شود اما به دلیل غیبت چهار نفر عضو شورا محمد رضا قاسمی، غلامرضا هاتفی، محمد محمودیان و غلامرضا خاکسار رسمیت نیافت، اظهار داشت: محمود فریدونی شش روز است که حوزه خدمت خود را ترک کرده و در تهران به‌سر می‌برد.
وی با بیان اینکه ماموریت فریدونی به عنوان شهردار رشت 2.5 سال قبل پایان یافته و وی در این سال‌ها بدون مجوز تصدی شهرداری را به عهده دارد، افزود: این جلسه فوق‌العاده با دعوت فرماندار رشت تشکیل شد ولی بقیه اعضاء نسبت به این دستور فرماندار بی‌توجهی کرده و در جلسه حضور نیافتند.
رئیس شورای شهر رشت درباره دستور قانون نسبت به عدم حضور اعضای شورا در جلسات اذعان داشت: براساس ماده 28 آئین‌نامه اجرایی اگر عضوی از شورا شش جلسه به طور متوالی و یا 12 جلسه به طور غیرمتوالی در جلسه شورا بدون عذر موجه یک سال غیبت کند، موضوع برای سلب عضویت وی به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.
وی با بیان اینکه طبق قانون جلسات شورا هر هفته یک بار روزهای دوشنبه و جلسه فوق‌العاده در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس درخواست فرماندار رشت اعضا موظف به تشکیل جلسه امروز بودند.
مباحی گفت: در صورت سلب عضویت اعضای شورا، شورای حل اختلاف به این موضوع رسیدگی می‌کند.
وی ماموریت فریدونی را پایان یافته اعلام کرد و افزود: هیئت وزیران در جلسه 12 اسفند سال 86 براساس پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده 41 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 84 تصویب کرد که برهمین اساس هم « اشتغال به کار فریدونی به مدت یک سال به عنوان شهردار رشت با رعایت قوانین و مقررات مربوطه مجاز بود» اما از آن زمان 2.5 سال می‌گذرد و در این مدت حکم فریدونی تمدید نشده و فعالیت وی بدون مجوز بوده است.
به گزارش فارس، چهار نفر از اعضای مذکور شورای شهر رشت سومین بار است که در جلسات تصمیم‌گیری شورای شهر رشت درباره شهردار این شهر حضور پیدا نمی‌کنند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول