اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های لرستان:

ورزش یک فعالیت مهم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: ورزش یکی از فعالیت‌های مهم فرهنگی است، که توانسته سهم بسزایی از سلامت جوامع مختلف را به خود اختصاص دهد.

ورزش یک فعالیت مهم فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از گزارش روابط عمومی اداره کل زندان‌های لرستان، محمدعلی محمدی در حاشیه مسابقات کشتی زندانیان گفت: ورزش یکی از فعالیت‌های مهم فرهنگی است، که توانسته سهم بسزایی از سلامت جوامع مختلف را به خود اختصاص دهد.
وی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری وسیع سازمان در حوزه ورزش زندانیان خاطرنشان کرد: از آنجا که ورزش یکی از مفیدترین و سالم‌ترین برنامه‌هایی است، که می‌تواند اوقات فراغت زندانیان را پر کند، لذا سازمان زندان‌ها نیز ضمن برنامه‌ریزی‌های وسیع، امکانات متنوعی را نیز در این حوزه فراهم ساخته است.
مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: امروز مشارکت زندانیان در برنامه‌های مختلف ورزشی به یک فرهنگ مبدل شده که نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.
وی توجه به حقوق زندانیان را از اولویت‌های مهم برشمرد و اظهار داشت: حفظ و ارتقای سلامت روحی و جسمی زندانیان به عنوان یک برنامه اصلی به صورت روزانه در همه زندان‌ها در حال اجراست.
محمدی از تنوع برنامه‌ها در زمینه سلامت زندانیان خبر داد و گفت: همه روزه زندانیان در فعالیت‌های فراوانی در حوزه‌هایی نظیر قرآن و معارف اسلامی، ورزش، اشتغال و حرفه‌آموزی، هنر و... شرکت می‌کنند که از این طریق شرایط مناسب روحی و جسمی آن‌ها فراهم می‌آید و این در حالی است که مراقبت‌های پزشکی و درمانی نیز به صورت شبانه روز اعمال می‌شود.
وی در ادامه به مشارکت گسترده زندانیان در برنامه‌های ورزشی اشاره و افزود: هم اکنون تعداد فراوانی از زندانیان لرستان در رشته‌های مختلف ورزشی نظیر ورزش صبح‌گاهی، فوتسال، کشتی، تنیس روی میز، دارت، بازی‌های بومی و محلی، آمادگی جسمانی شرکت می‌کنند که این مشارکت در رشته ورزش صبحگاهی به بیش از 90 درصد می‌رسد.
عضو شورای قضایی استان لرستان این حجم انبوه برنامه‌ها را نیازمند توجه بیشتر سازمان‌های مختلف دانست و افزود: تأمین اعتبار و امکانات مورد نیاز می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند.
وی تأکید کرد: روشن است که سازمان زندان‌ها به تنهایی نخواهد توانست همه برنامه‌های اصلاحی خود را که سلامت و امنیت جامعه نیز به آن گره خورده است اجرا کند لذا به منظور برخوردار بودن از زندان‌های اسلامی که در آن به توان حقوق زندانیان و کرامت و منزلت آن‌ها را به عنوان یک همنوع مورد توجه قرار داد همراهی دلسوزانه همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی احساس می‌شود که امیدواریم این مهم بیش از پیش محقق شود.
گفتنی است، مسابقات کشتی زندانیان استان با شرکت 60 کشتی‌گیر در قالب شش تیم در سالن ورزشی تربیت زندان مرکزی خرم‌آباد برگزار شد، که در پایان زندان بروجرد با 57 امتیاز در مکان اول و زندان‌های مرکزی خرم‌آباد با 47 امتیاز و دورود با 46 امتیاز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول