اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران:

شورای ترافیک برای افزایش فوت عابران فکری کند

خبرگزاری فارس: رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران با تاکید بر اینکه 37 درصد تصادفات منجر به فوت عابران در درون شهرها اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: تصادفات درون شهری که منجر به فوت می‌شود عابران هستند که شورای ترافیک در این زمینه باید فکری کند.

شورای ترافیک برای افزایش فوت عابران فکری کند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رمضانعلی سوادکوهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل زیرساختی در مرکز مازندران موجب گره‌های ترافیکی می‌شود، بیان داشت: زیرساخت‌های مرکز استان متناسب با حجم وسایل حمل و نقل این شهر نیست.
وی افزود: امسال در مازندران 630 هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری شد و آمار نشان می‌دهد در ازای هر پنج نفر یک وسیله نقلیه در شهر تردد می‌کند.
سوادکوهی با اشاره به اینکه حجم وسایل نقلیه به ویژه در ایام تعطیل ترافیک مرکز مازندران را مضاعف می‌کند، تصریح کرد: با شروع فصل تعلیم و تربیت ترافیک در پیک مسافر بسیار زیاد است و پیگیر هستیم تا مراتب را به شورای ترافیک استان منتقل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه 37 درصد تصادفات منجر به فوت عابران در درون شهرها اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: تصادفات درون شهری که منجر به فوت می‌شود عابران هستند که شورای ترافیک در این زمینه باید فکری کند.
رئیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران افزود: ترمیم و علامت‌گذاری‌های درست در معابر می‌تواند از میزان تصادفات درون شهری جلوگیری کند.
وی ادامه داد: با حجم بالای وسایل نقلیه نیروی انسانی راهنمایی و رانندگی قادر به کنترل دقیق نیست و ضرورت دارد تا با هوشمندسازی در کنترل و تسهیل ترافیک وارد عمل شد.
سوادکوهی کنترل ترافیک را از طریق نیروی انسانی فعالیتی سنتی دانست و اظهار داشت: براساس ماده سه قانون راهنمایی و رانندگی شهرداران وظیفه دارند برای کنترل ترافیک با هوشمندسازی معابر اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه همه مسئولان به عنوان سربازان انقلاب در خدمت جامعه هستیم، تصریح کرد: همزمان با هوشمندسازی بحث فرهنگ‌سازی و استفاده مناسب از این ابزار نوین کنترلی است تا با کاهش نیروی انسانی در تمام نقاط استان روبه‌رو باشیم.
رئیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران یادآور شد: ساعات تردد دانش‌آموزان ترافیک سطح شهر ساری قفل شده است و حتی نمی‌توان با قراردادن نیروی انسانی در برخی معابر پرتردد ترافیک را تسهیل کرد.
وی ادامه داد: ایجاد برخی دوربرگردان‌ها در شهر ساری درصدی از ترافیک را کم می‌کند.
سوادکوهی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم پلیس در مقابل مردم قرار گیرد و مقابله موجب شود تا دید جامعه نسبت به پلیس عوض شود.
وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به 10 درصد افزایش مسافر 10 درصد کاهش تلفات داشتیم، اذعان داشت: مشارکت مردم با راهنمایی و رانندگی موجب شد تا در کاهش تلفات ناشی از تصادفات مواجه شویم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول