اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

فرهنگ‌سازی از اهداف راه‌اندازی پارک ترافیک است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان مهم‌ترین هدف از ایجاد پارک آموزشی ترافیک را فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک برشمرد و گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک موجب کاهش تصادفات می‌شود.

فرهنگ‌سازی از اهداف راه‌اندازی پارک ترافیک است
مقصود شمس آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تاسیس پارک آموزشی ترافیک در استان زنجان یکی از روش‌های موثر در کاهش تلفات جاده‌ای و درون شهری محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و کودکان نقش موثری در رعایت قوانین توسط خانواده‌ها دارند، خاطر نشان کرد:‌ نمونه این تاثیر را در همیاران پلیس مدارس می‌توان مشاهده کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه آموزش کودکان و دانش آموزان در بوستان ترافیک توسط فرهنگ یاران صورت می‌گیرد، ادامه داد: فرهنگ‌یاران مربیانی هستند که قبلا در زمینه‌های قوانین راهنمایی و رانندگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه وجود چنین مکان‌های آموزشی در سطح استان موجب افزایش آگاهی می‌شود، تصریح کرد:‌ کودکان و دانش‌آموزان با آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی و ترافیکی در راستای ایجاد امنیت در سطح استان و جاده‌ها کمک می‌کنند.
شمس آذر با اشاره به اینکه اداره کل راهنمایی و رانندگی استان زنجان نیز در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش در آموزش مقررات ترافیکی به این مرکز کمک می‌کند، یادآور شد: با امکانات تفریحی و آموزشی موجود در کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی آموزش‌های عملی به منظور یادگیری کودکان در رابطه با اصول ترافیکی، نکات ایمنی راه‌ها و  جاده‌هاو مقررات راهنمایی و رانندگی موثر است.
وی با تاکید بر کاهش تصادفات در سال جاری اضافه کرد: افتتاح شهرک ترافیکی شهرستان خرم‌دره از اقدامات پلیس در راستای ارائه آموزش‌های لازم به مردم است.
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان همچنین خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی به منظور راه‌اندازی شهرک‌های ترافیکی در استان زنجان انجام گرفته است.
وی از افزایش دو نفری فوت کنندگان حوادث رانندگی درون شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در خرداد ماه  سال جاری با افزایش آمار فوت شدگان در درون شهر مواجه بودیم که امیدواریم با تدابیر لازم تا پایان سال این آمار کاهش یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول