اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبپخش خبر داد:

راه‌اندازی مدرسه ترافیک در آبپخش

خبرگزاری فارس: شهردار آبپخش از راه‌اندازی مدرسه ترافیک در آبپخش خبر داد.

راه‌اندازی مدرسه ترافیک در آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سیدمحمود موسوی ‌در آیین برپایی مراسم روز جهانی کودک در آبپخش اظهار کرد: آبپخش از شهرهای فرهنگی و ادیب‌پرور استان و کشور است و برنامه‌های فرهنگی جایگاه ویژه‌ای در این شهر دارد.
وی از راه‌اندازی مدرسه ترافیک در آبپخش خبر داد و افزود: شهرداری آبپخش به منظور توسعه و رونق فعالیت‌های فرهنگی در اقدامی منحصر به فرد اقدام به ایجاد مدرسه ترافیک در آبپخش کند.
موسوی با اشاره به شعار روز جهانی کودک با عنوان "نقش آموزش مثبت در ارتقای سلامت جامعه" عنوان کرد: تعلیم و تربیت صحیح نونهالان تاثیر زیادی در سلامت جامعه دارد و در این راستا باید به آموزه‌های اسلامی و تعالیم قرآن توجه بیشتری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: به منظور کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در استان و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، راه‌اندازی مدرسه ترافیک به منظور آشنایی دانش‌آموزان با این فرهنگ بسیار تاثیرگذار است.
موسوی ادامه داد: با راه‌اندازی این مدرسه، آموزش و پرورش به صورت روزانه تعدادی از دانش‌آموزان مدارس را برای بازدید و آموزشگاه به مدرسه ترافیک اعزام می‌کند. 
شهردار آبپخش خاطرنشان کرد: در این مدرسه تعدادی وسایل نقلیه آموزشی و ماکت قرار خواهد گرفت که برای آموزش به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون فقط در مرکز شهرستان، مدرسه ترافیک وجود دارد و راه‌اندازی این مدرسه گام مهمی در تسهیل آموزش قوانین ترافیکی مقطع ابتدایی برای آبپخش و شهرهای همجوار است.
موسوی کودکان را اقشار حساس و آسیب‌پذیر جامعه خطاب و بیان کرد: اگر از امروز کودکان را با قوانین و مقررات آشنا سازیم در آینده شاهد حضور شهروندانی قانون‌مدار خواهیم بود و نقش اولیا در آشنایی کودکان با مقررات بی‌بدیل است.
وی تاکید کرد: آموزش، بهداشت و امنیت سه ماموریت اصلی حکومت‌ها است و در بحث آموزش در کشور ما هیچ مشکلی احساس نمی‌شود و این موضوع از‌ شکوفایی مطلوبی برخوردار است.
شهردار آبپخش عنوان کرد: با استفاده از راهکارهای آموزشی می‌توان گام‌های مهم و ارزنده‌ای در راستای بهبود شاخص‌های امنیتی و بهداشتی برداشت.
موسوی اضافه کرد: کودکان به ویژه در مقطع ابتدایی به دلیل عدم آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی و ناتوانی در تشخیص سرعت وسایل نقلیه روزانه در معرض خطرات فراوانی قرار دارند که راه‌اندازی مدرسه ترافیک تاثیر بسزایی در امنیت دانش‌آموزان خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، جشن روز جهانی کودک در آبپخش با حضور بیش از 2 هزار کودک در پارک خضراء برگزار‌ و برنامه‌متنوعی از قبیل پرواز بادبادک‌ها و اجرای شعر و سرود و نمایش در این جشن اجرا شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول