اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خبر داد:

یک هزار و 640 مسجد در لرستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: یک‌هزار و 640 مسجد در لرستان وجود دارد.

یک هزار و 640 مسجد در لرستان وجود دارد
به گزارش خبرنگار فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان ظهر امروز در همایش تجلیل از هیئت امنا و خادمان مساجد و بقاع متبرکه شهرستان پلدختر اظهار داشت: شهرستان پلدختر با کمبود مسجد مواجه است و سومین شهرستان استان لرستان از نظر کمبود مسجد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: مسجد سنگر مبارزه با جنگ نرم دشمنان و کانون نشر مبانی اسلام  و پناهگاه معنوی نسل جوان تلقی می‌شود.
وی گفت: حمایت از مساجد سبب بیمه شدن اجتماع از لحاظ فرهنگی و مذهبی است و نقش این پایگاه الهی در تربیت و برقراری ارتباط بین انسان‌ها و خداوند و نیز ارتباطات اجتماعی و پیشبرد آرمان‌های الهی بی‌بدیل است.
حجت‌الاسلام محمدیان اظهار داشت: قبل از دولت دکتراحمدی‌نژاد 996 مسجد در لرستان وجود داشت ولی  هم اکنون با مشارکت مردم و دولت یک‌هزار و 640 مسجد در استان ساخته شده است و 20 امامزاده نیز در لرستان بازسازی و یا در حال بازسازی است.
حجت الاسلام محمدیان از هیئت امنای بقعه علامه سید نعمت الله جزایری خواست با اداره اوقاف و امور خیریه استان لرستان همکاری کند.
فرماندار پلدختر در این همایش مساجد و زیارت گاه‌ها را پایگاه فرهنگی در ارتقا دانش و بینش اسلامی دانست و گفت: بزرگ‌ترین پایگاه دینی و فرهنگی جهان اسلام مسجد است و مسجد قلب تپنده حیات اسلام و محور فعالیت‌های جامعه اسلامی است
فریدون رشیدی افزود: همه جریان سیاسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق مسجد رشد پیدا کردند و ما برای تداوم انقلاب به این پایگاه الهی  ایمان و اعتقاد داریم.
وی خاطر نشان کرد: مسجد  می‌تواند انقلاب را رشد و توسعه دهد و جوانان ما راتضمین کند و خیلی از مسائل اجتماعی را حل و فصل نماید که به عنوان سنگر مستحکم مورد توجه است.
نماینده سیاسی دولت در شهرستان پلدختراظهار داشت: مسجد با راهنمایی و هدایت روحانیت از صدر اسلام تاکنون توانسته است این ماموریت را در جایگاهی به عنوان مسجد حفظ و ادامه دهد.
وی مسجد محوری را یکی از شعارهای اصلی این دولت عنوان کرد و گفت: همه مسئولان به ‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید به ترویج فرهنگ مسجدسازی کمک کنند تا زمینه مشارکت مردم و خیرین در این خصوص بیشتر شود.
رشیدی افزود: با توجه به پراکندگی روستاها و نیاز بالای این شهرستان  به مسجد، لازم است برای تقویت جامعه و گرایش جوانان به سمت فضای معنوی، آموزه‌های دینی و ارزش‌ها نسبت به توسعه مساجد، حسینیه‌، تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه کارخانه انسان‌سازی که امام راحل به آن اشاره فرمود‌ند، با پیوند خانه، مسجد و مدرسه محقق می‌شود، تصریح کرد: برای تقویت بنیه دینی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در جامعه باید جوانان را ضمن تربیت در خانه‌ها، در مساجد رشد و پرورش معنوی داد و سپس در مدارس به آموزش آن‌ها پرداخت.
فرماندار پلدختر افزود: بعد از خانه، مسجد مهم‌ترین جایگاه پرورش اسلامی و اخلاقی بوده و جایگاهی است که می‌توان در آن جامعه را از عصاره ارزش‌ها و تعالیم دین پربار کرد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول