اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرک صنعتی توس؛

بزرگ‌ترین مسجد شهرک‌های صنعتی کشور افتتاح شد ‌

خبرگزاری فارس: افتتاح مسجد امام رضا(ع) در شهرک صنعتی توس مشهد به عنوان بزرگ‌ترین مسجد در شهرک‌های صنعتی کشور امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

بزرگ‌ترین مسجد شهرک‌های صنعتی کشور افتتاح شد ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی سلیمانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی توس مشهد بزرگترین شهرک صنعتی کشور است پس در این راستا نیاز به بزرگترین مسجد شهرک‌های صنعتی کشور نیز دارد چرا که باید همواره این برتری خود را با توجه به همجواری با بارگاه حضرت ثامن‌الحجج(ع) حفظ کند.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه همواره پیوند بین صنعت و مسایل فرهنگی مستحکم بوده است باید این پیوند را با احداث مجموعه‌هایی این چنینی حفظ کنیم و در همین راستا در فاز دو این مرکز فرهنگی احداث کتابخانه و آمفی تاتر را داریم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به بودجه این طرح خاطرنشان کرد: بودجه این مسجد از محل اعتبارات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی تأمین شده است.
وی با اشاره به استقرار 44 شهرک صنعتی در استان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید به گونه‌ای عمل کنیم که هر سال یک مسجد آغاز به کار شود و در نهایت تمام شهرک‌های صنعتی مستقر در خراسان رضوی مجموعه فرهنگی و مسجد داشته باشیم که البته اولویت آغاز به کار با شهرک‌های صنعتی بزرگتر و فعال‌تر است.
سلیمانی با اشاره به اقدامات شهرک صنعتی در راستای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در چند سال اخیر  برنامه‌های متنوعی در راستای ایجاد بسترسازی برای نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر دانسته است و همچنین در حوزه‌های ورزشی نیز به خوبی عمل کرده است.
مدیر پروژه بزرگترین مسجد شهرک‌های صنعتی کشور نیزی در این مراسم اظهار داشت: پروژه احداث مسجد در شهرک صنعتی توس به نوعی سنگر صنعتگران و اقتصاد دانان کشور است.
سید وحید سیدزادگان با اشاره به اینکه این مسجد از سه سال گذشته شروع به احداث شده است، افزود: مساحت کل این مسجد یک هزار و 550 متر مربع و زیربنای ساختمان مسجد حدود 720 مترمربع است که البته ساختمانی اداری به مساحت 65 متر مربع در این مسجد استقرار یافته است.
وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده توسسط این پروژه عمرانی خاطرنشان کرد: بالغ بر 16 هزار و 200 نفر این پروژه اشتغال‌ ایجاد کرده است.
سیدزادگان در ارتباط با اعتبار تخصیص داده شده به این مسجد تصریح کرد: حدود یک میلیارد و 59 میلیون و 576 هزار تومان بودجه به این مسجد تحصیص پیدا کرده که البته برای شروع کار فاز دو این پروژه باید اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول