اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی فاز یک امامزاده شیخ شبان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 90 درصدی فاز یک طرح بازسازی و توسعه امامزاده شیخ شبان از توابع شهرستان شهرکرد خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی فاز یک امامزاده شیخ شبان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری این استان اظهار داشت: به‌ منظور احداث و تکمیل این طرح افزون بر 390 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است.
وی عملیات فاز یک را شامل محوطه‌سازی، خاکریزی، احداث سکوی نشیمن، لایروبی، احداث مسیل آب و احداث پیاده‌رو دانست و گفت: طی سا‌ل‌های گذشته افزون بر یک هزار میلیون ریال از محل اعتبارات گردشگری برای محوطه سازی امامزاده شیخ شبان هزینه شده است.
ریاحی تصریح کرد: با تکمیل این فاز فضای لازم برای اسکان خانوارها در این امامزاده مهیا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات اجرایی احداث کمپینگ گردشگری هوره به مساحت 10 هکتار خبر داد و گفت: در فاز نخست این پروژه افزون بر یک‌هزار و 100 میلیون ریال  از محل اعتبارات ملی و استانی تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه است، بیان کرد: با راه‌اندازی فاز نخست این پروژه بیش از 50 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌شود.
ریاحی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز یک کمپینگ گردشگری هوره شامل محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، راهدارخانه، کافی شاپ، مراکز اقامتی و پذیرایی و مراکز تفریح ورزشی است.
وی افزود: این مجموعه با پیگیری‌های صورت گرفته هم اکنون در مرجله انعقاد قرارداد با بخش خصوصی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این کمپینگ در کنار روستای هوره و همجوار یک تپه کوهستانی است، تصریح کرد: روستای هوره یکی از روستاهای هدف گردشگری و جزو روستاهای پایلوت گردشگری در سطح کشور محسوب می‌شود.
امامزاده شیخ شبان یکی از مکان‌های مذهبی، تفریحی و تاریخی استان بوده که در شهرستان شهرکرد، بخش بن واقع  شده و سالیانه مورد توجه گردشگران و مسافران بسیار زیادی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول