اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

گنبد امامزاده اسماعیل بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از تعمیر و مرمت امامزاده اسماعیل روستای برنجگان خبر داد.

گنبد امامزاده اسماعیل بازسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل‌بیگی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای عملیات بازسازی این گنبد همراه با مقاوم‌سازی آن با استفاده از مصالح جدید انجام می‌شود.
وی افزود: برای تعمیر و مرمت این بنای تاریخی در سال جاری 250 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی پیش‌بینی شده است.
ایل‌بیگی‎پور با بیان اینکه این اثر تاریخی به شماره 19588 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بیان کرد: گنبد امامزاده اسماعیل در اثر افتادن درخت مجاور در پاییز سال گذشته دچار تخریب شد.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: به علت ظلم و جور خلفای غاصب و همین طور مورد حمله قرار گرفتن فرزندان و نوادگان ائمه اطهار (ع) در سرزمین حجاز و عراق، این بزرگواران به سرزمین ایران مهاجرت کردند و هرکدام در منطقه‌ای نزول اجلال فرمودند و همچون ستاره‌ای درخشان در آن منطقه درخشیده و مردم از منبع عظیم علوم و کمالات آنها بهره‌مند گشته و سیراب می‌شوند.
وی اضافه کرد: پس از وفات یا شهادت آنها مرقدشان محل زیارت و برآوردن حاجات شیفتگان مکتب والای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار می‌گرفته و از فیوضات و برکات این امامزادگان بهره‌مند می‌شدند.
ایل‎بیگی‎پور با بیان اینکه این چهره‌های فرزانه و عالی مقام به همه جامعه بشری تعلق دارند، گفت: این بزرگواران متعلق به یک منطقه خاص و یا قوم و قبیله خاص نیستند و همه انسان‌ها از مواهب فکری و معنوی آنان و برکات و کرامات وجودی آنان مستفیض می‌شوند، همانطور که نور اسلام از منطقه‌ای عربی طلوع کرد اما مخاطبش تنها اعراب نبوده و رسالتش محدود به منطقه‌ای خاص نبود.
وی خاطرنشان کرد: اسلام آیینی است جهانی که برای هدایت همه بشریت نازل شده است و پیامبر، ائمه معصومین، بزرگان و علمای این دین مورد احترام خاص مردم مسلمان به ویژه شیعیان بوده از اقصی نقاط دور و نزدیک به بارگاه و مزار شریف آنان می‌روند.
انتهای پیام /آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول