اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکمیته حمایت از موسسات قرآنی کانون‌های مساجد اعلام کرد:

فعالیت 12 هزار کانون مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: دبیرکمیته حمایت از موسسات قرآنی و دینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: 12 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور فعالیت دارند.

فعالیت 12 هزار کانون مساجد در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی‌محمد عظیمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن شهید غربال‌دوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مصوبه مجلس است و بر اساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه باید 25 درصد مساجد کشور در پایان این برنامه دارای کانون فرهنگی هنری باشند.
وی تصریح کرد: در سطح کشور 12 هزار کانون فرهنگی و هنری داریم که باید تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه به 20 هزار کانون برسد، این میزان در طول خدمت دولت نهم 2 هزار و 200 کانون فرهنگی هنری فرهنگی مساجد بوده است.
این مسئول بر کیفی‌سازی کانون فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و افزود: آذربایجان غربی 15 کانون فرهنگی هنری تخصصی دارد که تا پایان سال جاری این تعداد به 19 کانون افزایش می‌یابد.
عظیمی با بیان اینکه در حال حاضر 529 کانون تخصصی در مساجد داریم، خاطرنشان کرد: ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری تخصصی مساجد یکی از اقدامات موثر در این حوزه بود.
وی از راه‌اندازی خانه نور خبر داد و گفت: 500 خانه نور در کشور داریم که به صورت ویژه در بحث قرآن و نماز فعالیت دارند.
این مسئول با اشاره به تعداد کتابخانه‌های موجود در سطح مساجد کشور، افزود: 3 هزار و 983 کتابخانه مخزن‌دار و 5 هزار کتابخانه روباز در مساجد کشور داریم.
عظیمی از فعالیت 908 هسته پژوهشی در کشور خبر داد و اعلام کرد: طرح تربیتی چهره به چهره نیز با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در 22 استان کشور در حال اجرا است که در این راستا سهم هر استان 60 حلقه است و آذربایجان غربی در این زمینه 50 مربی دارد که حدود 40 نفر آنها حوزوی هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول