اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام رضوی‌مهر:

مبلغان زندگینامه امام رضا(ع) را به زبان جدید بازنویسی کنند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مبلغان به عنوان مرزبانان عقیدتی دین باید زندگی علی بن موسی الرضا(ع) را به زبان جدید بازنویسی کرده و در اختیار نسل جدید بگذارند.

مبلغان زندگینامه امام رضا(ع) را به زبان جدید بازنویسی کنند
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک میلاد امام هشتم شیعیان، وجود امام رضا(ع) را یکی از الطاف قدسی خداوند سبحان به بشریت دانست و اظهار کرد: در زمان موسی بن جعفر(ع) گروهی به نام واقفی بودند که چشم‌داشت مادی به اموالی داشتند که به دلیل زندانی بودن موسی بن جعفر(ع) در اختیار آنها بود و این شبهه را در مردم پدید آورده بودند که موسی بن جعفر(ع) همان امام زمان است و پول‌ها باید در کنار ما باشد تا به امام زمان تحویل دهیم.
وی افزود: همه این نیرنگ‌ها به خاطر این بود که اموال مسلمین را تصاحب کنند به همین دلیل منکر امام رضا(ع) بودند اما پیشوای هشتم شیعیان با علم و درایت و رفتار شخصیتی همه این پرده‌های ابهام را کنار زد و طومار نیرنگ بدخواهان اسلام و مسلمین را در هم پیچید.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح ولایتعهدی امام رضا(ع) توسط مامون گفت: مامون به دلیل بدنامی خلفای عباسی بر اساس کشتار شیعیان، در صدد بود  به طریقی وانمود کند با دیگر خلفای عباسی تفاوت دارد و به همین دلیل امام را از مدینه به مرو دعوت کرد و به طوس آورد.
وی ادامه داد: پذیرش امام هم به دلیل تهدیدی بود که از جانب مامون شده بود و بنابراین امام رضا(ع) حرکت از مدینه به مرو را فرصتی برای بیان احکام ناب تشیع و تبلیغ دین اسلام و تفسیر آیات قرآن قرار داد.
رضوی‌مهر با ذکر این مطلب که شباهت زیادی بین امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) وجود دارد، خاطرنشان کرد: تشابه اولیه این است که پیامبر هر دو معصوم را پاره تن خطاب کرده و تشابه دیگر آنکه هر دو از کیان امامت و ولایت دفاع کردند و اگر این دفاع امام رضا از استمرار امامت نبود امروز کسی مهدی(عج) را نمی‌شناخت به همین دلیل گفته می‌شود کسانی که امامت امام رضا(ع) را پذیرفتند، شیعه کامل هستند.
وی با اشاره به حدیث سلسلة الذهب بیان کرد: امام هشتم در این حدیث بیان می‌دارند که حکومت با ولایت است و حکومت با ولایت حکومتی است که خدا منصب حکومت ولایی را به عهده امامی قبول کرده باشد و این خط بطلانی بود بر حکومت مامون و اینکه توحید از راه امامت و ولایت است و توحید بدون امامت و ولایت معنا ندارد.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اوضاع پیچیده زمان امام رضا(ع) گفت: در این زمان تمام شبهه‌سازان و مذاهب و کسانی که عرفان کاذب داشتند به دنبال محو تشیع بودند و اگر امام رضا(ع) نبود بسیاری از احکام اسلام و اسناد علمی عالم تشیع معدوم می‌شد.
وی ادامه داد: این امام رضا بود که شجاعانه در میدان آراء و نظریات، دیگران را نقد می‌کرد و در مناظرات و میتینگ‌ها که مامون برگزار می‌کرد تا امام را مغلوب کند همه نمایندگان گروه‌ها و مذاهب را پاسخ می‌گفت و همه به دانایی و آسمانی بودن وی اقرار می‌کردند.
رضوی‌مهر به رسالت کنونی مبلغان اشاره کرد و افزود: بر همه فرهنگبانان لازم است اخبار و روایات امام رضا(ع) را که می‌توان در جنبه‌های حکومتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی تقدیم کنیم در اختیار جامعه قرار دهند و کتب امام را با نثری روان برای نوجوانان و جوانان آماده و تدوین کنند.
وی تصریح کرد: مبلغان به عنوان مرزبانان عقیدتی دین باید این زندگی الهی را به زبان جدید بازنویسی کنند و در صورت امکان انیمیشنی تهیه و در اختیار نسل جدید گذاشته شود.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت درس‌گیری از امام هشتم، ابراز کرد: مردم ما در عصری قرار گرفتند که استکبار و صهیونیزم  به دنبال آن هستند تا راه ولایت را راه ناکارآمد جلوه دهند.
وی ادامه داد: استمرار ولایت و غیبت امام عکس نیت بدکاران است که امروز باید با بیداری و هوشیاری دنبال کنیم پس ما باید از امام رضا(ع) درس بگیریم که مسیر ولایت باید حفاظت شود و این مسیر الگو قرار گیرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول