اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

امام رضا(ع) با پذیرش ولایتعهدی به تبیین ولایت‌مداری پرداخت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پذیرفتن ولایتعهدی از سوی امام رضا(ع) به منظور تبیین اندیشه ولایت‌مداری در بین مردم بود اما تنها خواص این قضایا را می‌فهمیدند.

امام رضا(ع) با پذیرش ولایتعهدی به تبیین ولایت‌مداری پرداخت
حجت‌‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت با اشاره به شرایط دوران پیشوای هشتم شیعیان اظهار داشت: این امام بزرگوار در بحران هویتی که ایجاد شده بود درصدد تبیین و تقویت بحث ولایت و امامت برآمد.
وی افزود: این امام بزرگوار بار سنگین ولایت را بر دوش گرفت و توانست در دل‌های مردم نفوذ کند و سیاستگذاری پیشوای هشتم در زمینه توسعه امور دینی حکایت از درایت ایشان داشت.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها و تدبیرهای مبارزاتی امام رضا(ع) گفت: بر خلاف سایر ائمه این امام همام هجرت برای ارتباط مستقیم با مردم را آغاز و هیئت‌هایی به سوی مکان‌های مختلف اعزام ‌کرد تا با آماده‌سازی زمینه‌ها، غیرمسلمانان را آگاه کند.
وی خاطرنشان کرد: پرسش و پاسخ‌های صورت گرفته از سوی امام رضا(ع) برای علمای غیرمسلمان بسیار حائز اهمیت بود و جایگاه دین، نقش دین در جامعه، نقش خدا، نقش ولایت در خداشناسی و... در این جلسات مطرح می‌شد.
نجاریان‌زاده ادامه داد: مبارزه با جهل و خرافه، برگزاری کرسی‌های علمی، مبارزه با خرافات و شخص‌پرستی نخستین دستاورد امام رضا(ع) در حوزه هجرت از مدینه به مرو و خراسان بود.
وی تصریح کرد: این امام بزرگوار در ابتدا از پذیرفتن ولایتعهدی سرباز زد ولی در نهایت با فشارهای خاندان عباسی این امام بزرگوار ولایتعهدی را پذیرفتند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پذیرفتن ولایتعهدی از سوی پیشوای هشتم شیعیان به منظور تبیین اندیشه ولایت‌مداری در بین مردم بود اما تنها خواص این قضایا را می‌فهمیدند چرا که نقش خواص در احیای جایگاه امامت ویژه است.
انتهای پیام؛/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول