اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان تاکید کرد:

کسب فیض افراد از فضائل اخلاقی امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان بر الگوبرداری و کسب فیض افراد جامعه اسلامی از مکارم اخلاقی و فضائل ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) تاکید کرد.

کسب فیض افراد از فضائل اخلاقی امام رضا(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان ضمن تبریک سالروز ولادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: خداوند حرم شریف این امام بزرگوار را در ایران اسلامی قرار داده تا شیعیان و مردم مشرق زمین دستشان از زیارت این ائمه(ع) کوتاه نباشد.
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) 55 سال عمر شریفشان بوده است، تصریح کرد: 20 سال از دوران زندگی خویش را عهده‌دار مقام امامت و ولایت جامعه اسلامی بودند.
امام جمعه نهبندان ادامه داد: تمامی زوایا و بخش‌های زندگی و منش امامان معصوم(ع) سراسر نور، معنویت و درس است و افراد جامعه اسلامی برای سعادت در دنیا و آخرت باید از سیره این بزرگواران به ویژه امام رضا(ع) الگوبرداری و تاسی جویند.
خزاعی یادآور شد: تمامی بخش‌های زندگی امام رضا(ع) بسیار درس‌آموز و زیبا است اما بخشی که ایشان ولایت عهدی حاکم سفاک آن زمان را می‌پذیرد، زندگی ایشان را از سایر ائمه(ع) متمایز ساخته است.
وی با اشاره به اینکه پذیرش ولایت عهدی مامون عباسی طبق روایات و احادیث اسلامی از طرف ایشان با رضایت نبوده و فقط به خاطر به خطر نیافتن دین مبین اسلام بوده است، افزود: این پذیرش برای امام رضا(ع) خیلی زجرآور و به تعبیری نوشیدن جامی زهر بود.
امام جمعه نهبندان گفت: مامون عباسی برای زیر نظر گرفتن بیشتر این بزرگوار، ایشان را به سمت خویش فرا می‌خواند و با چاپلوسی و مکر از امام رضا(ع) پذیرش ولایت عهدی خود را خواستار می‌شود.
خزاعی پذیرش ولایت عهدی امام رضا(ع) را فرصتی برای سایر علویان و پیروان این امام معصوم(ع) به منظور کسب علوم مختلف، معارف اسلامی و موارد دینی و فرهنگی دیگر دانست و اظهار داشت: این بزرگوار با پذیرش ولایت عهدی در حقیقت به گسترش اسلام و تشیع کمک کرد هر چند این مهم برای ایشان ملالت آور بود.
وی تصریح کرد: علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در بیانی می‌فرمایند که اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را درک و بدانند از ما پیروی می‌کنند و از این رو باید فضائل و سیره امامان معصوم(ع) به ویژه ولی‌نعمت ما ایرانیان یعنی امام رضا(ع) را بیشتر از گذشته برای مردم جامعه اسلامی بازگو تبیین و از آنها الگوبرداری کنیم.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه در آستانه سفر هئیت دولت به شهرستان هستیم، افزود: ستاد استقبال از ریاست جمهوری و هیئت دولت شهرستان تمامی شرایط و اقدامات لازم را انجام داده و مردم این سامان برای دیدن دولت‌مردان و رئیس جمهور مردمی خویش لحظه شماری می‌کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول