اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

تردد 29 کشتی با پرچم ایران در دریای خزر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در حال حاضر 29 فروند کشتی با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای خزر تردد می‌کنند.

تردد 29 کشتی با پرچم ایران در دریای خزر
فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی ظرفیت دریای خزر را بالا دانست و اظهار داشت: امروزه بیشترین حجم جابه‌جایی کالا از طریق دریا انجام می‌شود.
وی با اشاره به میزان تردد کشتی‌ها با پرچم ایران در دریای خزر افزود: در حال خزر 29 فروند کشتی با 2.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا با پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر تردد می‌کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه طرح توسعه بندر انزلی می‌تواند بسیار مهمی در افزایش میزان تردد کشتی‌های ایران داشته باشد، تصریح کرد: طرح توسعه بندر انزلی می‌تواند در فاز نخست این ظرفیت را ایجاد کند که میزان تردد تعداد کشتی‌ها با پرچم ایران به 45 فروند افزایش یابد.
به گفته وی، در حال حاضر بیشترین میزان تردد کشتی‌ها در دریای خزر مربوط به ناوگان دریایی روسیه، آذربایجان، ایران، ترکمنستان و قزاقستان با مجموع ظرفیت 10 میلیون تن کالا است.
منتصر کوهساری با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر، بیان داشت: در نیمه نخست امسال 2 میلیون و 900 هزار تن کالا از 915 فروند کشتی در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی را چندین برابر افزایش می‌دهد، یادآور شد: در راستای اجرای طرح توسعه بندر، ظرفیت واقعی بندر انزلی از 4.5 میلیون تن به 11 میلیون تن و ظرفیت اسمی این بندر از 7 میلیون تن به 17 میلیون تن  می‌رسد.
این مسئول افزایش پست‌های اسکله را از دیگر مزیت‌های طرح توسعه بندر عنوان کرد و گفت: تعداد پست‌های بندر نیز از 11 پست اسکله به 24 پست اسکله در طرح توسعه دیده شده است.
منتصر کوهساری درباره طرح توسعه بندر انزلی ادامه داد: احداث پروژه طرح توسعه بندر انزلی از تکنولوژی جدید که یک مدل هلندی است و توسط شرکت پرهام که از شرکت‌های توانمند کشور و مشاور سازه‌‌پردازی به صورت بومی در انزلی اجرایی شده، تاثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌ها دارد.
وی اضافه کرد: برای حفظ موج شکن‌ها در این تکنولوژی از سنگ‌های سنگین که موجب تخریب جنگل و مواهب طبیعی می‌شود استفاده نشده و روش جدیدی که برای نخستین بار در انزلی و به صورت بومی نیز اجرایی شده مورد استفاده قرار گرفته است.
به گفته این مسئول، با مطالعات صورت گرفته و طراحی موج‌شکن‌های شرقی و غربی در شش ماه گذشته موج‌شکن‌های بندر از لایروبی بی‌نیاز شدند و این امر موجب صرفه‌جویی 7 میلیارد تومانی در بندر انزلی شده است.
این مسئول اجرای چنین پروژه‌های مهمی را ناشی از وجود پیمانکاران مجرب و بومی در کشور دانست و اذعان داشت: دعوت از پیمانکاران بومی که دارای دانش و تجربیات بالایی هستند نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده دارد.
منتصر کوهساری افزایش محوطه بندر انزلی به 110 هکتار را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای بندر انزلی در طرح مذکور عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول