اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان فارس:

پروژه راه‌آهن شیراز ـ بندرعباس تعطیل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: پروژه راه‌آهن شیراز ـ جهرم ـ لار ـ بندرعباس ملی است و به هیچ وجه تعطیل نمی‌شود.

پروژه راه‌آهن شیراز ـ بندرعباس تعطیل نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدرضا رضایی چهارشنبه‌ شب در جمع مسئولان و اعضای انجمن سالمندان شهرستان جهرم با بیان اینکه راه‌آهن می‌تواند نقطه عطف توسعه این شهرستان باشد، اظهار داشت: بحث اختلاس اخیر احتمال وجود شرکت‌هایی که برنده مزایده عملیات اجرایی راه‌آهن شده بودند را مطرح کرد که مسئله قضایی آن در حال پیگیری بوده و اگر مشخص شود این شرکت مشکل دارد بلافاصله شرکت دیگری جایگزین می‌شود چراکه این پروژه ملی است و به هیچ وجه تعطیل نمی‌شود.
وی افزود: به جرأت می‌گویم که پروژه‌های اصلی این شهرستان از جمله راه آهن، جاده، پتروشیمی، حفاری چاه‌های نفت و گاز و مهمتر از همه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی که انقلابی در صنعتی شدن جهرم محسوب می‌شود، با قوت و قدرت در حال انجام است.
رضایی ابراز داشت: منطقه ویژه اقتصادی جهرم می‌تواند پشتیبان خوبی برای بندر شهید رجایی و بندرعباس باشد و در توسعه شهرستان جهرم بسیار موثر است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از دیگر اولویت‌های اصلی این شهرستان را بحث مراکز بهداشتی و درمانی ذکر کرد و گفت: در شهرستان جهرم همزمان سه بیمارستان در حال ساخت است و بیمارستان چهارم نیز در مرحله مناقصه بوده و به زودی پیمانکار آن انتخاب می شود.
وی همچنین با اشاره به انتقال آب شرب از سد سلمان به جهرم خاطرنشان کرد: کیفیت آب جهرم به خاطر خشکسالی‌های اخیر و برداشت بی‌رویه آب از چاه‌ها در بخش کشاورزی و شرب، پایین آمده است و باید آب مناسب جایگزین آن شود.
رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان داشت: از سال گذشته تا کنون این پروژه در حال انجام است و برای رسیدن آب به جهرم با وجود پایین بودن 600 متری سطح دریاچه سد نسبت به سطح شهر جهرم، نیاز به چند ایستگاه پمپاژ در مسیر و حداقل دو کیلومتر تونل بوده و اعتباری نزدیک به 80 میلیارد تومان برای پروژه تخصیص داده شده و از پروژه‌های بسیار فعال است.
وی اضافه کرد: تا دو سال آینده آب شرب مناسب به میزان یک‌هزار لیتر در ثانیه وارد شبکه آب شرب جهرم می‌شود و دغدغه مردم این شهرستان در مورد آب شرب بر طرف می‌شود.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی مجدد فرودگاه جهرم تصریح کرد: پروازهای جدید فرودگاه جهرم در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود و توسعه فرودگاه برای فرود هواپیماهای بزرگتر نیز در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: داشتن پروازهای مستمر و تعداد پروازهای بیشتر در فرودگاه جهرم همکاری تمام ارگان‌ها و مردم در استقبال از پروازها را می‌طلبد.
رضایی دانشگاه را از زیرساخت‌های مهم هر منطقه برای توسعه ذکر کرد و از رایزنی با مسئولان وزارت علوم برای ارتقای مجتمع آموزش عالی به دانشگاه در راستای توسعه شهرستان خبر داد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول