اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن گلستان خبر داد:

آغاز به کار سومین دوره آموزشی سرشماری در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان گفت: سومین دوره آموزشی طرح سرشماری نفوس و مسکن با مشارکت حدود 2 هزار و 500 نیروی انسانی در استان گلستان کلید خورد.

آغاز به کار سومین دوره آموزشی سرشماری در گلستان
سیداسماعیل هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مرحله اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم لغایت 22 آبان‌ماه آغاز و ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای سرشماری از 16 مهرماه در استان شروع شده است، افزود: این کلاس‌ها به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و طی آزمونی این افراد در قالب مامور، مسئول گروه و نقشه‌بردار، بازبین، کارشناس بازبین، کارشناس مسئول نقشه، کارشناس مسئول فنی و معاون فنی انتخاب خواهند شد.
معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان با بیان اینکه میزان استقبال از این طرح در استان گلستان بسیار عالی بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مشارکت افراد در این طرح به ترتیب از شهرستان‌های مینودشت، کلاله و گالیکش بوده است.
هاشمی هدف از سرشماری عمومی نفوس و مسکن، را شمارش همه‌ افراد یک کشور عنوان کرد و گفت: آمارگیران با ثبت برخی از خصوصیات افراد، گردآوری اطلاعاتی درباره‌ مسکن خانوارها و تسهیلات آمارها را جمع‌آوری می‌کنند.
وی از شهروندان خواست تا در اجرای دقیق این طرح و کسب آمار صحیح، نهایت همکاری را با آمارگیران داشته باشند تا بر اساس آنچه حاصل می‌شود برنامه‌ریزی مناسبی در عمران و آبادانی استان صورت پذیرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در این سرشماری، گردآوری اطلاعات مربوط به افراد به‌صورت فردی،از طریق مراجعه به خانوارها در محل سکونت آنها و انجام مصاحبه صورت می‌گیرد.
معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان با بیان اینکه سرشماری عمومی ایران بزرگ‌ترین سرشماری در کشور است، بیان کرد: تمام عوامل اجرایی سرشماری در طول دوره عملیات میدانی به‌صورت متمرکز، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
گفتنی است 2 هزار و 628 نفر عوامل ستادی و اجرایی در سرشماری نفوس و مسکن در استان گلستان آماده مشارکت هستند.
از این تعداد یک‌هزار و 165 آمارگیر هستند.
بیش از 455 هزار خانوار گلستانی شامل 203 هزار خانوار روستایی و 253 هزار خانوار شهری در سرشماری نفوس و مسکن 1390 از سوی ماموران این ستاد، آمارگیری می‌شوند.
برای هر 380 خانوار روستایی و 400 خانوار شهری یک مامور کار سرشماری این خانوار را بر عهده‌ دارند.
16 تا 28 مهرماه دوره آموزشی برای آمارگیران در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
فرمان اجرای سرشماری نفوس و مسکن در تاریخ 19 شهریورماه امسال از سوی رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها و سازمان ابلاغ شده است.
نخستین سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال 1335 انجام شد و تاکنون شش سرشماری نفوس و مسکن هر 10سال یک‌بار در سطح کشور انجام شده است.
در مرحله هفتم به دستور رئیس جمهور و تصویب هیئت وزیران فاصله سرشماری از 10سال به پنج سال کاهش یافته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول