اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عنبرآباد:

مشارکت مردم در سرشماری اهمیت ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار عنبرآباد گفت: مشارکت مردمی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در امر سرشماری نفوس و مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مشارکت مردم در سرشماری اهمیت ویژه‌ای دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ولی‌محمد مشایخی شامگاه شنبه در همایش شوراها و دهیاری‌های شهرستان عنبرآباد با تبریک ولادت امام رضا (ع) و اهمیت برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: سرشماری در گذشته هر 10 سال یک بار انجام می‌شد اما اکنون هر پنج سال یک‌بار انجام می‌شود.
وی افزود: نام نفوس و مسکن برگرفته از سرشماری دقیق و جمع‌آوری اطلاعات کامل برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور است زیرا برای به نتیجه رسیدن در هرکاری به اطلاعات کافی نیاز است.
مشایخی تصریح کرد: در حال حاضر که سرعت کارهای عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با سرعت ویژه‌ای در حال انجام است، تمام آن مدیون سرشماری دقیق است.
وی خاطرنشان کرد: برای برنامه‌ریزی کشور نیاز به اطلاعات کافی است و اکنون بین کار، برنامه‌ریزی و اطلاعات تناسب وجود دارد و همه اینها نیازمند آمار دقیق است.
مشایخی بیان کرد: با وجود اینکه مقرر شده سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار برگزار شود و انجام این مهم مستلزم وقت و هزینه‌های کلان است، اما اجرای آن ارزش بسیار زیادی دارد و سبب ترقی و پیشرفت مملکت می‌شود.
فرماندار عنبرآباد عنوان کرد: کارهای عمرانی در هر منطقه با توجه به اطلاعات کامل و ظرفیت موجود آن منطقه بر اساس برنامه‌ریزی دقیق صورت می‌گیرد.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها، مقدمات، تمهیدات و تدارکات لازم در زمینه سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات انجام گرفته است.
مشایخی تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان، برگزاری کلاس‌های آموزشی ماموران و ملزومات سرشماری آماده شده و در اختیار ماموران قرار گرفته است و همچنین جلسات توجیهی و کلاس‌های تفکیکی بین خواهران و برادران تشکیل شده است.
وی بیان کرد: در سرشماری شناسایی افراد بسیار مهم است و این مهم در سرنوشت مردم آن روستا، شهر و منطقه بسیار تاثیرگذار است.
مشایخی گفت: مشارکت مردمی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در امر سرشماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین مسئولان در بحث بیان اهمیت سرشماری برای مردم باید تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر همکاری مردم با ماموران سرشماری که دارای کارت شناسایی و مشخصات هستند، تاکید فراوانی داشته باشند.
فرماندار عنبرآباد اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراها به عنوان نمایندگان دولت در بین مردم هستند و باید در اجرای صحیح و دقیق سرشماری نهایت همکاری را داشته باشند تا این امر حیاتی و مهم به خوبی اجرا شود.
وی افزود: تصمیم گیری صحیح مستلزم اجرای سرشماری خوب و دقیق است که نتیجه آن آبادانی منطقه را به دنبال دارد.
مشایخی بیان کرد: باید تمام امکانات ادارات در زمینه‌های مختلف در اختیار ستاد سرشماری شهرستان قرار گیرد و همچنین همکاری مدیران در اجرای سرشماری موجب ارزیابی آنها شده و در پایان 10 امتیاز به مدیرانی که بیشترین همکاری را با این ستاد داشته باشند، تعلق می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حسین زکی‌زاده امام جمعه شهر مردهک ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و ایام دهه کرامت اظهار داشت: مدیران باید خط و مشی ائمه معصومین را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه عقل انسان مسلمان با چند ویژگی کامل می‌شود، افزود: باید همه مردم از او امید خیر داشته باشند و بدانند که اگر به وی مراجعه کنند ناامید بازنمی‌گردند.
زکی‌زاده با اشاره به دیگر ویژگی‌های انسان مسلمان و کامل تصریح کرد: مردم باید از شر و بدی او در امان باشند و با مردم بهترین رفتار را داشته باشند.
امام جمعه مردهک خاطرنشان کرد: انسان عاقل و مسلمان از خواسته‌های مردم ناراحت نمی‌شود و با دیگران بدخلقی و بدرفتاری نمی‌کند.
وی بیان کرد: انسان عاقل نباید کار خود را زیاد  بشمارد و در فکر نیکی کردن به خلق مردم باشد.
امام جمعه مردهک خطاب به مدیران شهرستان گفت: تکریم ارباب رجوع، داشتن صبر و حوصله در برخورد با ارباب رجوع، داشتن نظم در کارها و حضور در جلسات از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید مدیران شهرستان رعایت کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول