اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن نهبندان:

انجام سرشماری به منظور تسریع در خدمت‌رسانی است

خبرگزاری فارس: معاون فنی و آموزشی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نهبندان اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در هر پنج سال را به منظور تسریع در خدمت‌رسانی و توزیع عادلانه منابع کشور دانست.

انجام سرشماری به منظور تسریع در خدمت‌رسانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدرضا غیرتی شنبه‌شب در جلسه افتتاحیه سمینار سوم آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نهبندان در جمع عوامل اجرایی این طرح اظهار داشت: این سرشماری به عنوان برنامه‌ راهبردی و تصمیم‌ساز برای دولت و مسئولان اجرایی کشور است.
وی با بیان اینکه از این پس طبق مصوبه هر پنج سال در کشور طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن اجرایی می‌شود، تصریح کرد: دولت با هدف تسریع در خدمات‌رسانی و توزیع عادلانه منابع کشور در تمامی نقاط کشور این طرح را هر پنج سال اجرا می‌کند.
معاون فنی و آموزشی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن نهبندان با اشاره به فرصت باقی‌مانده تا آغاز طرح سرشماری نفوس مسکن سال جاری افزود: آموزش‌های مربوطه و برنامه‌های تعریف شده چهارچوب سرشماری را تعیین می‌کند و حضور عوامل اجرایی در کلاس‌های آموزشی بسیار مهم تلقی می‌شود.
غیرتی ادامه داد: این طرح طبق برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از مرکز انجام می‌گیرد و کتاب مربوط به طرح سرشماری در اختیار عوامل اجرایی گذاشته می‌شود که باید برنامه‌های این طرح را بر اساس دستورالعمل‌های این کتاب صورت دهیم.
وی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن را طرحی بسیار حساس و مهم دانست و گفت: حساسیت‌ این طرح به قدری زیاد است که خودکارهای مخصوص مورد استفاده در برگه‌های سرشماری را از کشور چین تامین کردیم.
معاون فنی و آموزشی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن نهبندان با بیان اینکه در این شهرستان از بین ثبت‌نام شدگان برای همکاری در این طرح تعدادی حدود 80 نفر انتخاب شدند، اظهار داشت: برای هر مامور و عامل اجرایی این طرح حدود 400 خانوار را در نظر گرفتیم که باید یک مامور این تعداد خانوار را طی مدت طرح، سرشماری کند.
غیرتی اضافه کرد: در برگ سرشماری حدود 60 سؤال مطرح شده که ماموران باید این تعداد سؤال را در سرشماری هر خانوار تکمیل کنند.
وی بر داشتن هوشیاری و سعه صدر ماموران طرح سرشماری تاکید و کرد و افزود: برای هر خانوار مامور سرشماری حدود 19 دقیقه وقت دارد که برگه سرشماری را کامل کند پس با این اوصاف باید طبق برنامه‌ها و به سرعت البته با دقت نظر کامل عمل کند.
معاون فنی و آموزشی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن نهبندان با بیان اینکه در طول کلاس‌های آموزشی دو دوره آزمون برای ماموران و عوامل اجرایی انجام می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان یا همان عوامل اجرایی باید در این دو دوره 75 درصد امتیازات را کسب کنند که در غیر این صورت جایگزین می‌شوند.
غیرتی کد ملی را شاخص و ملاک سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 عنوان کرد و گفت: در زمان اجرایی این طرح از دوم آبان‌ماه روزانه باید گزارش عملکرد را برای مرکز ارسال کنیم و در صورت تکراری بودن و اشتباه بودن کد ملی فرم‌های مربوطه برگشت می‌خورد و با توجه به وقت کم سرشماری، این امر باید مجدد پیگیری شود که نیاز به زمان دارد.
وی عوامل اجرایی و ماموران طرح سرشماری را نمایندگان دولت عنوان کرد و یادآور شد: عوامل اجرایی این طرح ضمن رعایت شئونات اسلامی باید با متانت و رفتاری درست در سرشماری از خانوارها اقدام کنند تا در نهایت در طرح سرشماری عملکرد موفقی را داشته باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول