اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی:

آزمایشگاه سم‌شناسی در آذربایجان غربی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه آزمایشگاه سم‌شناسی در آذربایجان غربی برای پاسخگویی به مراجعان وجود ندارد.

آزمایشگاه سم‌شناسی در آذربایجان غربی وجود ندارد
علی افتخاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه گفت: با توجه به اینکه امکانات لازم برای این قبیل مطالعات در آذربایجان غربی وجود ندارد باید نمونه‌ها برای بررسی به مراکز موجود در تبریز و تهران ارسال شود که این قبیل اقدامات منجر به پاسخگویی دیرهنگام و در نهایت بلاتکلیفی طولانی‌مدت ارباب رجوع می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه مراکز تبریز و تهران، مراجعان ویژه خود را دارند نمونه‌های ارسال شده از این استان بعد از یک وقفه طولانی و گاهی چند ماهه مورد بررسی قرار می‌گیرد به طوری که پاسخ مقتضی بعد از سپری شدن مدت طولانی به متقاضی ارائه می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه فقدان آزمایشگاه مذکور منجر به اطاله دادرسی می‌شود، بیان کرد: فقدان آزمایشگاه فوق منجر به از دست رفتن فرصت زندگی کردن از طرفین دعوا می‌شود تا جایی که به‌دلیل گشوده بودن پرونده، خانواده متوفی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند از طرف دیگر فرد متهم تا زمان روشن شدن موضوع و حصول برائت از وی همچنان پشت میله‌های زندان باقی می‌ماند.
وی در ادامه مساعدت مسئولان ارشد آذربایجان غربی را برای احداث آزمایشگاه مذکور خواستار شد و بیان کرد: مکاتبات و نشست‌های مختلفی برای اطلاع رسانی این مشکل به مدیران ارشد استان صورت  داده‌ایم ولی تاکنون تصمیم مفیدی برای رفع مشکل اتخاذ نشده است لذا برای راه‌اندازی این آزمایشگاه لازم است مسئولان رده اول استان اعتبارات لازم را تخصیص دهند.
این مسئول در ادامه همکاری اصحاب رسانه را برای انعکاس مشکلات موجود در این دستگاه خواستار شد و تصریح کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید با حضور یافتن بین اقشار مختلف مردم، مشکلات و کمبودهای موجود در نهادهای خدمات‌رسان را بررسی کنند سپس برای جلوگیری از سردرگمی مردم و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی، کاستی‌های موجود را به مدیران منعکس کنند.
وی یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی این دستگاه را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: به‌دلیل وجود نداشتن چارت استخدامی در خوی اداره این شهرستان با مشکل کمبود نیروی انسانی به‌طور جدی مواجه است براین‌اساس افراد مراجعه‌کننده به آن اداره باید برای گرفتن خدمت مورد نیاز خود وقت زیادی را سپری کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی به فقدان پزشک زن در پزشکی قانونی شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و خوی اشاره کرد و گفت: فقدان ردیف استخدامی، حقوق و مزایای ناچیز، سختی کار و چند عامل دیگر منجر به این شده است در بعضی مناطق معضل کمبود پرسنل به‌ویژه پزشک زن به‌طور محسوس دیده شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول