اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد خمینی (ره):

توسعه همبستگی اجتماعی مهم‌ترین سرفصل کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) گفت: توسعه همبستگی اجتماعی مهم‌ترین سرفصل کمیته امداد کشور در اجرای طرح‌های حمایتی و بازتوانی میان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)با سایر اقشار جامعه است.

توسعه همبستگی اجتماعی مهم‌ترین سرفصل کمیته امداد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین انواری صبح امروز در اختتامیه همایش کار و کارآفرینی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی با آن مواجه هستند آسیب‌هایی است که در اثر برخی از مشکلات نظیر از دست دادن یکی از اعضای خانواده بر پیکره خانواده ایجاد می‌شود.
سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) ادامه داد: دراین راستا مهم‌ترین مشکلی که در ارتباط اول با این خانواده‌ها مواجه هسیتم اعتماد به نفس پائین این افراد اشست که در برخی از موارد بسترساز مشکلاتی نظیر  انزواگری و یا پرخاشگری این افراد در مقابل جامعه می‌شود.
وی به نگاه‌های جامعه به خانواده‌هایی که دارای امشکلاتی این چنینی هستند اشاره کرد و گفت: نگاه جامعه با از دست دادن سرپرست خانواده‌ها تغییر می‌کنند که در برخی موارد شاهد این‌گونه تغییرات در اقوام نزدیک نیز مشاهده می‌شود.
سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) ذلت و حقارت، عدم اعتماد به نفس، طردشدن ازجامعه را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها عنوان کرد.
انواری در بخش دیگری با اشاره به طرح‌های کمیته امداد در حمایت از اقشار آسیب‌پذیرجامعه گفت:برخی از افرداد در نگاه اول مهم‌ترین مشکلات افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)را مشکلات مالی عنوان می‌کنند این در حالی است که این مشکل در ردیف‌های دوم ویا سوم این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) کشور توانمندی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در حوزه‌های فکری و روانشانسی را از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد امام خمینی برای باتوانی این خانواده ها عنوان کرد
وی افزود: در این راستا کمیته امداد امام خمینی با برگزاری برنامه‌های مشاوره ای در حوزه‌های روانی و مذهبی سعی در پر کردن این خلاء خانواده‌های تحت پوشش دارد.
انواری فرهنگ‌سازی در این عرصه‌های حمایت از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: آنچه که در عرصه فرهنگ‌سازی باید لحاظ شود، توجه به تمام اقشار جامعه به منظور نهادینه کردن فرهنگ احسان و امداد است.
سرپرست کمیته امداد خمینی (ره) در ادامه به نقش مردم در اجرای طرح‌های کمیته امداد امام خمینی کرد و گفت: مردم سرمایه‌های اصلی وبه نوعی پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی در اجرای طرح‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام در کشور اظهار داشت: در اجرای طرح اکرام در کشور تا کنون400حامی ،حمایت خود را از کودکان بی‌سرپرست اعلام کردند و این کودکان را تحت پوشش حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار داده‌اند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور تاکید کرد: آنچه در اجرای این‌گونه طرح‌ها می‌تواند به عنوان یک پیامد مثبت معرفی شود احساسی است که در فرد حمایت شده و نیز در حامیان به منظور همدردی ایجاد می‌شود اشاره کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول