اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قزوین خبر داد:

نظارت الکترونیک موجب افزایش رضایت مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: با تحقق دولت الکترونیک و الکترونیکی شدن امر نظارت، برنامه‌ها و مأموریت‌ها با سرعت، دقت و توجه بیشتری انجام شده و میزان رضایتمندی مردم افزایش می‌یابد.

نظارت الکترونیک موجب افزایش رضایت مردم می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمد حسین یزدان پناه در مراسم افتتاحیه همایش آموزشی منطقه‌ای امنیت شبکه بیان کرد: تقویت مبحث آموزش در بین نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری در این خصوص زمینه‌ساز تأمین امنیت اطلاعات در سطح دستگاه‌های مختلف کشور خواهد بود.
وی با اشاره به پیشرفت در حوزه تکنولوژی ادامه داد: شرایط فعلی نسبت به دهه‌های گذشته بسیار متفاوت است و ما با واقعیت‌هایی روبرو هستیم که اجتناب ناپذیر است بنابراین ضرورت بهره‌گیری از دانش و مهارت‌های برتر روز در بخش مدیریت و فن‌آوری اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود.
مدیرکل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: فن‌آوری همان طور که یک فرصت است در عین حال می‌تواند یک تهدید هم باشد که اخبار و اعلام برخی آمار از وجود نگرانی‌هایی از امنیت اطلاعات در جهان حکایت دارد.
وی توضیح داد: پیشرفت های اخیر در حوزه تکنولوژی و ورود به فضای مجازی و سایبری کار را به جایی رسانده که هر حکومت و سیستمی ناگزیر است برای معرفی، انجام وظایف، رسیدن به اهداف و از همه مهمتر برای بقاء خود از این ابزار بهره ببرد و در این شرایط است که اهمیت و نگرانی از امنیت اطلاعات بیش از پیش قوت می‌گیرد.
یزدان پناه با اشاره به نقش نظارت الکترونیک در انجام برنامه‌های بازرسی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و عالی‌ترین ارگان نظارتی نظام بر تحقق و حرکت به سمت دولت الکترونیک تأکید ویژه‌ای دارد زیرا با تحقق این موضوع و الکترونیکی شدن امر نظارت، برنامه‌ها و مأموریت‌ها با سرعت، دقت و توجه بیشتری انجام شده و میزان رضایتمندی مردم افزایش می‌یابد.
وی اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود و گستره عظیم کار، دسترسی آسان به اطلاعات و نظارت به هنگام امکانپذیر نخواهد بود مگر در صورتی که ارتباطات چهره به چهره در سطح دستگاه‌های اجرایی حذف و نظارت نوین و الکترونیک جایگزین شیوه‌ها و روش‌های سنتی شود.
مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: با برگزاری این گونه دوره‌های آموزشی و تخصصی می‌توان اطلاعات جدید، به روز و اثربخش و هم چنین آگاهی‌های لازم را به آحاد جامعه به ویژه کارکنان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ارائه کرد.
یزدان پناه اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی در جهان امروز چیزی به نام مرگ فاصله رخ داده است و امیدواریم با برگزاری این گونه همایش‌ها زمینه آموزش و فراگیری علوم روز و کسب مهارت‌های لازم در زمینه‌های تخصصی به ویژه مرتبط با امنیت اطلاعات و شبکه را برای شرکت کنندگان فراهم آورد تا کارها با سرعت و دقت بیشتری به انجام برسد.
وی با اشاره به موفقیت ایران در عرصه‌های مختلف یادآور شد: ایران اسلامی جایگاه خود را در عرصه‌های جهانی به خصوص در خاورمیانه و در بین کشورهای منطقه پیدا کرده و الگویی مناسب و موفق برای ملت‌های دیگر شده است.
گفتنی است همایش آموزشی منطقه‌ای" امنیت شبکه" به همت اداره کل بازرسی استان قزوین و در راستای آشنایی و تقویت ادارات کل منطقه چهار سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان با مباحثی از قبیل بخش‌های شبکه، روش‌های جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز، معرفی امنیت اطلاعات، آموزش راهکارهای امنیتی، معرفی نرم افزارهای کاربردی در شبکه‌های رایانه‌ای برای حفظ امنیت داده‌ها، حفاظت از اطلاعات داخلی دستگاه‌ها و غیره آشنا شدند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول