اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد:

نظارت و کنترل مستمر بر بازار‌

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به اهمیت تنظیم بازار، لزوم نظارت و کنترل دقیق و مستمر بر بازار تولید، توزیع و مصرف را خواستار شد.

نظارت و کنترل مستمر بر بازار‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در جلسه ستاد استانی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها طی سخنانی با اشاره به موضوع کم آبی در قم، بر لزوم رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه آب در قم تاکید کرد.
وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تفکیک آبیاری فضا‌های سبز از شبکه آب شرب شهری تصریح کرد: اهمیت مسئله می‌طلبد که این کار با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری شود.
استاندار قم با اشاره به آمار مسؤلان فضای سبز شهرداری مبنی بر وابستگی کمتر از 10 درصد فضاهای سبز شهری به آب شرب گفت: این میزان مصرف با توجه به وضعیت منابع آبی استان، مصرف بالایی است و باید برنامه‌ها و پروژه‌های تفکیکی حتی المقدور ادامه یابد.
‌موسی‌پور با تاکید بر لزوم تسریع در وصول مطالبات شرکت‌های خدماتی آب، برق و گاز خاطرنشان کرد: باید ساز و کار مشخصی برای سرعت دادن به روند پرداخت بدهی‌های دستگاه‌های دولتی استان به این شرکت‌ها، تعریف و عملیاتی شود.
وی لزوم نظارت و کنترل مستمر بر بازار تولید، توزیع و مصرف را یادآور شد و گفت: باید نظارت و بازرسی‌ها در این بخش با جدیت و به صورت مستمر و دائمی انجام شود.
استاندار قم با تاکید بر لزوم استفاده از نظارت‌های درون سیستمی در بحث تنظیم و کنترل بازار تصریح کرد: نظارت اصناف بر بازار، علاوه بر گستره و اطمینان دایره نظارت، همکاری و مشارکت مؤثر اصناف را در پی خواهد داشت.
‌موسی‌پور به بحث کیفیت نان در قم اشاره و اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای ارتقای کیفیت نان، دغدغه‌هایی در این بخش وجود دارد که لازم است مصوبات جلسات شورای سیاست‌گذاری گندم، آرد و نان استان به‌ویژه در زمینه رقابتی شدن نان، آموزش نانوایان و کیفی سازی گندم مورد پیگیری و اجرایی شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی ستاد هدفمندی یارانه‌های استان قم گفت: بهینه‌سازی و دعوت از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف، امر مهم و موضوعی فرا بخشی است که باید در همه برنامه‌ها و عناوین موضوعات صدا و سیما گنجانده شود.
استاندار قم مصرف‌گرایی و رواج فرهنگ مصرف بی‌رویه در جامعه را حاصل سال‌ها ترویج غلط این فرهنگ دانست و افزود: ساری و جاری شدن فرهنگ صحیح مصرف در جامعه، در گرو مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است.
انتهای پیام،/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول