اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

همکاری با قانون موجب تحقق امنیت است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: همکاری در اجرای قانون موجب برقراری نظم و امنیت در جامعه است.

همکاری با قانون موجب تحقق امنیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی عصر امروز در جمع دانش‌آموزان و مسئولات مدرسه راهنمایی دخترانه نرجس با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی یادآور فداکاری‌ها و ایثارگری‌های پرسنل پرتلاشی است که در تمام ساعات شبانه‌روز با تحمل سختی‌ها برای ایجاد امنیت و آرامش جامعه تلاش می‌کنند.
وی رسالت نیروی انتظامی را سنگین دانست و تصریح کرد: هرگونه خللی به ایفای این رسالت، خسارت جبران‌ناپذیری را به توسعه و پیشرفت کشور و استان وارد می‌کند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه هر قشری باید سهم خود را در امنیت ایفا کند، تصریح کرد: این امر باید به عنوان یک فرهنگ و ارزش درآید تا امنیت جامعه‌محور اثرات خود را به خوبی بر جای گذارد.
وی خطاب به دانش‌آموزان ابراز داشت: دانش‌آموزان باید به گونه‌ای عمل کنند که توام با تحصیل علم و دانش، انضباط اجتماعی را هم مد نظر داشته باشند تا امنیت و احترام به قانون در بین آنها نهادینه شود.
سعادتی امنیت را مبتنی بر نظم و انضباط دانست و افزود: آفرینش همه ما انسان‌ها و خلقت آسمان‌ها و زمین بر اساس نظم و انضباط بوده و این حکمتی والاست.
وی با بیان اینکه باید نظم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، یادآور شد: برای اسلامی بودن و ولایی بودن انقلاب و دین باوری مردم باید بالاترین امنیت در کشور حاکم باشد.
مقام ارشد گیلان بهترین امنیت را امنیت روحی و روانی دانست و گفت: اگر ما به خدای خود ایمان داشته باشیم امنیت روحی و روانی در جامعه ما حکمفرما می‌شود زیرا ایمان به خدا بهترین سپر برای ما و دانش‌آموزان است و ضرورت دارد که برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و خانواده خود سهم به‌سزایی داشته باشیم.
وی متذکر شد: اگر خود را ملزم بدانیم و در اجرای قانون همکاری و مشارکت داشته باشیم این امر در تحقق نظم و انضباط اجتماعی بسیار موثر است.
فرمانده انتظامی گیلان نیز در این مراسم به امنیت، آرامش و انضباط اجتماعی و تاثیر آن در بین دانش‌آموزان پرداخت و اظهار داشت: امنیت و انضباط دو مقوله مهم و مرتبط به یکدیگر است به طوری که اگر امنیت در اوج بوده ولی انضباط نباشد، خود به خود یک نا امنی را به ما القا می‌کند.
ابراهیم قائد رحمتی افزود: نیروی انتظامی برنامه‌های بسیار خوبی را با مشارکت دیگر سازمان‌ها و آموزش و پرورش در راستای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی داشته که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه‌های سیار دانش‌آموزی در سطح مدارس و واحدهای دانشگاهی، برپایی مسابقه‌های دانستنی‌های انتظامی و اجتماعی و ترافیکی، برگزاری جلسات مشاوره خانوادگی واجتماعی و... برای دانش‌آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در  این مراسم امنیت و سلامت را دو مجهول دانست و اظهار داشت: بسیاری از مردم از اهمیت این دو آگاهی ندارند و دانش‌آموزان می‌دانند که نظم و انضباط اجتماعی امری ضروری بوده و به توجه آن در جامعه تاکید فراوان شده است.
ایوب نجف‌زاده ابراز داشت: کسانی که در راستای نظم و امنیت اجتماعی در جامعه گام بر می‌دارند و چنین برنامه‌هایی را تهیه و تدارک می‌بینند متولیان امنیت در جامعه هستند و این نوع برنامه‌ها برای دانش‌آموزان و همه ما اثرگذار است.
در این مراسم پس از اجرای برنامه تئاتر با موضوع آسیب‌های اجتماعی که توسط معاونت اجتماعی گیلان تهیه و تدوین شده بود، مسابقه دانستنی‌های انتظامی با تعیین سه سؤال برای دانش‌آموزان برگزار و به قید قرعه جوایزی به برندگان اهدا شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول