اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در انتقاد به اقدامات فرهنگی در کشور مطرح کرد؛

متولیان فرهنگی کشور تنها شعار می‌دهند / سایه ‌قدرت در اجرای طرح‌های عفاف و حجاب

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: با وجود شعارهای بسیاری که متولیان فرهنگی در عرصه‌های گوناگون ارائه می‌دهند اما عملکرد آنان در ارجاع این گونه کارها تنها در حدود یک صدم درصد بود.

متولیان فرهنگی کشور تنها شعار می‌دهند / سایه ‌قدرت در اجرای طرح‌های عفاف و حجاب
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در اختتامیه همایش کار و کار آفرینی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در عرصه فرهنگی کشور وجود دارد این است که مسئولان و متولیان فرهنگی کشور تنها شعار می‌دهند و در این راستا تاکنون این شعارها را اجرا نکرده‌اند.
امام جمعه مشهد با اشاره به جشنواره امام رضا(ع)، برگزاری این گونه جشنواره‌ها را الگوی مناسب برای اجرای کارهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر و در عرصه فرهنگی متولیان فرهنگی کشور اقداماتی را انجام می‌دهند اما در اکثر موارد این اقدامات بر مبنای کارهای تکراری است که سایر افراد آنها را انجام داده‌اند.
عضو خبرگان رهبری افزود: برخی از متولیان فرهنگی فکر می‌کنند که اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی تنها در عرصه هنر امکان‌پذیر است که در این راستا هنر را نیز به کارهای نوازندگی و یا ساخت برنامه‌هایی از این دست خلاصه می‌کنند.
امام جمعه مشهد نتیجه اجرای این گونه اقدامات در کشور را نوعی عملکرد در راستای آسیب‌زدن به فرهنگ و پایه‌های فرهنگی کشور است عنوان کرد.

*متولیان فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف تصمیم جدی ندارد
امام جمعه مشهد در ادامه به اجرای طرح‌های عفاف  و حجاب در کشور به عنوان یکی از اقدامات موثر و ضروری در حوزه فرهنگی کشور اشاره داشت.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه که پس از این مدت در اجرای اقدامات فرهنگی در مسئله حجاب می‌توان گفت این است که در حال حاضر متولیان فرهنگی تصمیم جدی برای این مسئله ندارند.
امام جمعه مشهد به برگزاری جشنواره امام رضا (ع) با وسعت و فراگیری مناسب آن در عرصه فرهنگی اشاره کرد و گفت: جشنواره امام رضا(ع) به عنوان یک الگوی فرهنگ‌ساز در عرصه فرهنگی کشور است.
وی تاکید کرد: چگونه می‌شود که مسئولان فرهنگی در اقداماتی فرهنگسازی بستر برگزاری جشنواره عظیم امام رضا(ع) را فراهم کنند اما در این راستا و در عرصه حجاب و عفاف تاکنون نتوانند برنامه‌ای فرهنگ‌ساز همانند جشنواره امام رضا(ع) را تدوین و اجرایی کنند.

*سایه منافع و مبانی قدرت در اجرای طرح‌های عفاف و حجاب
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف چنانچه طرحی در دستور کار قرار می‌گیرد یا تصمیم جدی برای اجرای این طرح‌ها وجود ندارد و یا اینکه سایه منافع و قدرت مانع اجرای این گونه طرح‌ها می‌شود.
عضو خبرگان رهبری افزود: در این راستا و با وجود شعارهای بسیاری که برای اجرای کارهای فرهنگی در کشور داده می‌شود اما اقدامی جدی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.
امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد در عرصه فرهنگی اظهار داشت: تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی در عرصه فرهنگ‌سازی در کشور انجام داده است که از جمله آن می‌توان به ترویج قرآن اشاره کرد،‌ همچنین برگزاری جشنواره امام رضا(ع) نیز از دیگر اقدامات موثر اجراشده از سوی وزارت ارشاد است
امام جمعه مشهد گفت: با وجود این گونه اقدامات از سوی وزارت ارشاد چرا این وزارتخانه در اجرای طرح‌های عفاف و حجاب و نهادینه‌سازی آن درکشور تاکنون موفق نبوده است.
علم‌الهدی در ادامه به برگزاری جشن‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در کشور تاکنون یک دهه حزن برای عزاداری امام حسین (ع) داشته ایم که در این دهه سراسر کشور سیاه‌پوش می‌شود.
امام جمعه مشهد افزود: درحال حاضر و بابرگزاری جشن‌های دهه کرامت در چند سال اخیر می‌توان از این دهه به عنوان دهه شادی یاد کرد که از میلاد خواهر بزرگوار امام رضا(ع) شروع شده است و با میلاد امام رضا (ع) پایان می‌یابد.
وی خاطر نشان کرد: آنچه که باید در عرصه برگزاری جشن‌های دهه کرامت لحاظ شود توسعه کارهای پژوهشی در راستای برگزاری این گونه جشنواره‌ها است که بر این اساس و در راستای توسعه این گونه جشن‌ها باید معرفت‌شناسی اهل بیت به عنوان یک اصل اساسی غفلت نشود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول