اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

ایجاد 9 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برنامه‌ریزی برای جذب دانشجو در 9 رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دستور کار قرار دارد.

ایجاد 9 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد آزادبخت بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ورودی سال 90 و91 حدود 600 دانشجو ورودی جدید در علوم پزشکی مازندران در 13 گروه آموزشی ثبت‌نام کردند.
وی تصریح کرد: از بین ثبت‌نام شدگان نیمسال اول، 194 نفر مرد و 295 نفر زن هستند و در نیمسال دوم 68 مرد و 118 نفر نیز زن هستند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: حدود 60 درصد از پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند.
آزادبخت از احتمال افزایش جذب دانشجو در اواخر آبان ماه در دانشگاه رامسر خبر داد و ادامه داد: 35 دانشجوی پزشکی و 35 دانشجوی داروسازی در این دانشگاه جذب می‌شوند.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران را 3 هزار و 624 نفر عنوان کرد و بیان داشت: با احتساب تعداد فارغ‌التحصیلان 500 نفری تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به 4 هزار نفر می‌رسد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به قانون جدید وزارت علوم برای ترغیب دانشجویان برای تحصیل در مقاطع بالاتر یادآور شد: بر اساس قانون جدید دانشگاه باید زمینه تحصیل 20 درصد از فارغ التحصیلان برای دوره تکمیلی را فراهم کند و علوم پزشکی مازندران بر اساس قانون جدید باید 400 دانشجوی دوره تکمیلی داشته باشد.
وی افزود: در صورت افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به 4 هزار دانشجو تعداد دانشجویان دوره تکمیلی علوم پزشکی مازندران باید به 800 نفر برسد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در راستای ایجاد دوره تکمیلی در دانشگاه نیاز به جذب هیئت علمی در دانشگاه داریم، اذعان داشت: به لحاظ افزایش امکانات مشکلی وجود نداریم و در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد هیئت عملی دانشگاه هستیم.
وی با اعلام اینکه تعداد هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دو برابر شد به فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و افزود: در فراخوانی که به وزارت علوم ارائه شد جذب 120 نفر از اعضای هیئت علمی نیز در برنامه کاری دانشگاه قرار دارد.
این مسئول علوم پزشکی مازندران از برنامه‌ریزی برای جذب دانشجو در 9 رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد:  شرایط جذب دانشجو در 9 رشته در کارشناسی ارشد در علوم پزشکی مازندران وجود دارد که مقدمات اصلی آن باید توسط وزارت بهداشت به ما ابلاغ شود.
وی در پایان یادآور شد: جذب دانشجو در کارشناسی ارشد در رشته‌های کنترل کیفی داروهای گیاهی، تکنولوژی داروهای پرتوزا، پمپ قلب، مراقبت‌های اورژانس، رشته درد، زایمان ایمن و مشاوره در مامائی در برنامه کاری دانشگاه قرار دارد.
انتهای پیام/ص20
 
 
 
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول