اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی:

سرمنشأ مشکلات اقتصادی محوریت نداشتن نماز است‌

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: دلیل آنکه این همه مشکلات اقتصادی در جامعه ما ریشه دوانده است نبودن کارها بر محوریت نماز است.

سرمنشأ مشکلات اقتصادی محوریت نداشتن نماز است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین حائری ظهر امروز در آیین اجلاسیه نماز و جهاد اقتصادی و افتتاح مسجد امام رضا(ع) شهرک صنعتی توس با تأکید بر این مطلب اظهار داشت: باید از حالت شعاری در این حوزه بیرون بیاییم و عمل درست این است که نماز را محور کارها قرار دهیم.
وی با گله‌مندی از اینکه نماز اول وقت در ادارات، کارخانجات، کسبه و بازاریان سبک شمرده می‌شود، اضافه کرد: چرا به این گونه عمل می‌شود که نه با موازین تطابق دارد و همچنین زخم زبان‌های دشمنان را باید بشنویم.
حجت‌الاسلام حائری افزود: امروز بعد از مواد مخدر بیشترین پرونده در دادسراها و زندان‌ها مربوط به چک‌های برگشتی است و این بدان معناست که اقتصاد ما فلج است و بیمار است و دلیل آن هم محور نبودن نماز است.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به فساد اخیر بانکی، خاطرنشان کرد: این اتفاقاتی که می‌افتاد نشان‌دهنده آن است که نماز اول وقت رها شده است و بالاترین معنای جهاد اقتصادی این است که کار در مقطع خود و نماز و عبادت نیز در موقع خود انجام شود.
عباس شیر محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: افتتاح مسجد در شهرک صنعتی سبب آن می‌شود تا مدیران بخش صنعت در مکان و در مناسبت‌های دور هم جمع شوند و به بیان دیدگاه و رایزنی مشغول شوند که کار پسندیده‌ای است.
وی افزود: این پایگاه‌ فرهنی در این مکان لازم است به دلیل آنکه کارگران فرصتی برای انجام کارهای فرهنگی و مذهبی ندارند و وجود این مکان مقدس سبب آن می‌شود تا کارگران نیز به مسایل فرهنگی، مذهبی و اعتقادی خود برسند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول