اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان تاکید کرد:

ممنوعیت ساخت‌وساز در مرداب عینک رشت

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان بر ممنوعیت هرگونه ساخت‌وساز در محدوده مرداب عینک رشت تاکید کرد.

ممنوعیت ساخت‌وساز در مرداب عینک رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه قرارگاه پارک موزه دفاع مقدس گیلان با تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: گیلان با وجود تقدیم 8 هزار شهید در احداث پارک موزه دفاع مقدس عقب‌ماندگی دارد.
وی مردم گیلان را دارای روح حماسی خواند و افزود: مطالعه و مشاوره پارک موزه دفاع مقدس گیلان در منطقه مرداب عینک رشت آغاز شده است.
سعادتی با تاکید بر استقرار پارک موزه دفاع مقدس گیلان تا هفته آینده در مرداب عینک رشت، بیان داشت: اعضای قرارگاه باید منصوب شده و فعالیت‌ها با اولویت ویژه صورت گیرد.
فرمانده قرارگاه پارک موزه دفاع مقدس گیلان با اشاره به انجام مسائل حقوقی در ایجاد این پارک موزه در این استان، تصریح کرد: هرگونه فعالیت و ساخت‌وساز در محدوده مرداب عینک باید ممنوع شود.
وی تمام فعالیت‌ها در مرداب عینک رشت را با محوریت احداث پارک موزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تمام امور باید بر مبنای قانونی انجام شود.
سعادتی احداث پارک موزه دفاع مقدس را از کارهای بزرگ و ماندگار توصیف کرد و ابراز داشت: شهرداری رشت در مدت 15 روز آینده باید بستر عملیات اجرایی پارک موزه دفاع مقدس گیلان را فراهم کند و ظرف یک ماه آینده عملیات این پروژه آغاز شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه آمادگی احداث پارک موزه دفاع مقدس در استان وجود دارد، اذعان داشت: نقش و مسئولیت تمام دستگاهای اجرایی گیلان برای ایجاد پارک موزه دفاع مقدس باید تعریف شود.
وی خواستار مطالعه دقیق و فنی در احداث پارک موزه دفاع مقدس گیلان شد و افزود: وضعیت همکاری شهرداری رشت و استانداری حداکثر تا 10 روز آینده باید در احداث پارک موزه دفاع مقدس گیلان مشخص شود.
سعادتی روحیه جهادی، بسیجی، تکلیف‌مدارانه و با اقتدار، بدون بروکراسی و نقش دادن شهرستان‌ها در احداث پارک موزه دفاع مقدس گیلان را موثر دانست و تصریح کرد: وظایف دستگاه‌ها باید به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در احداث پارک موزه دفاع مقدس گیلان مشخص شود.
این مسئول جامعه را تشنه فعالیت‌های فرهنگی خواند و اذعان داشت: در تهاجم فرهنگی نیاز به کار فرهنگی بزرگ و تاثیرگذار داریم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه به فعالیت اجرای پارک موزه دفاع مقدس استان از سال 83 اشاره کرد و گفت: زمین منطقه عینک رشت برای ایجاد پارک موزه دفاع مقدس گیلان انتخاب شده است.
رسول جلائی با بیان اینکه معارضان و صاحبان مرداب عینک رشت مشخص شدند، افزود: نخستین جلسه پارک موزه دفاع مقدس گیلان پس از 30 جلسه کاری و 230 مورد پیگیری مکاتبه‌ای، تلفنی و حضوری برگزار شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های جهاد سازندگی استان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جهاد سازندگی گیلان در بحث جزیره‌ها در دوران دفاع مقدس به‌ویژه جزیره مجنون فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.
اردشیر روحی ایجاد پست‌های استقرار تانک و ایجاد کله‌قندی در داخل جزیره مجنون را از جمله فعالیت‌های جهاد سازندگی گیلان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و اذعان داشت: جهاد سازندگی استان آمادگی انتقال تجربه دفاع مقدس در احداث پارک موزه دفاع مقدس گیلان را دارد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه مهدی سعادتی استاندار گیلان را به فرماندهی قرارگاه پارک موزه دفاع مقدس گیلان منصوب کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول