اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد:

برداشت 480 تن کنجد در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از برداشت 480 تن کنجد در دشتستان خبر داد.

برداشت 480  تن کنجد در دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری بعد از ظهر امروز در آیین آغاز برداشت کنجد در مزارع کشاورزی دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای خاک حاصلخیز و غنی است و موقعیت ویژه‌ای در کشاورزی کشور دارد و در بسیاری از محصولات شاهد موفقیت کشاورزان دشتستانی هستیم.
وی افزود: در چند سال گذشته به سمت پیشرفته کردن کشاورزی حرکت کرده‌ایم و با استفاده از سیستم‌های مکانیزه کشاورزی شاهد رشد و توسعه کشاورزی به شکل مطلوبی هستیم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از آغاز برداشت کنجد در سطح 600 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان دشتستان یکی از قطب‌های تولید کنجد در استان بوشهر و کشور است و پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار مزارع این شهرستان بیش از 800 کیلوگرم کنجد برداشت شود و در مجموع بیش از 480 تن کنجد در دشتستان در سال زراعی جاری برداشت می‌شود که ارزش بسیار زیادی دارد.
قیصری اضافه کرد: گیاه کنجد به دلیل تحمل زیادی که با شرایط کم‌آبی دارد جایگزین مناسبی برای محصولات تابستانه نظیر ذرت و هندوانه در این منطقه است. 
وی با بیان اینکه دشتستان سهم مهمی در تامین کنجد استان و استان‌های همجوار دارد گفت: بخش‌های ارم و بوشکان و حومه برازجان از مهمترین مناطق کشت کنجد در دشتستان به شمار می‌رود.
رئیس جهاد کشاورزی دشتستان با بیان اینکه زمان کشت کنجد در شهرستان دشتستان در تیرماه است، یادآور شد: کنجد تولیدی این شهرستان بیشتر در شیرینی‌پزی‌ها و انواع نان و کارخانه‌های ارده‌گیری مورد استفاده است.
قیصری بیان کرد: ارقام کنجد تولیدی در این مناطق ارقام دشتستان 2 و رقم محلی است و کیفیت بسیار بالایی دارد.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی باید بیش از گذشته تلاش و فعالیت کنیم و هیچ فرصتی را نباید از دست دهیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول