اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

توسعه بخش خصوصی هدف اصلی ادغام وزار‌تخانه‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: توسعه بخش خصوصی مهم‌ترین هدف ادغام وزارتخانه‌ها است.

توسعه بخش خصوصی هدف اصلی ادغام وزار‌تخانه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین شرافتی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: کوچک‌سازی و تسریع در روند فعالیت‌های دولت از دیگر اهداف ادغام وزارت‌‌خانه‌ها است. در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه وزارتخانه‌های ادغامی پاسخ مناسب به نیازهای کلان جامعه است.
فرماندار نهبندان کاهش بوروکراسی را از اثرات مثبت ادغام وزارت‌خانه‌ها و ادارات برشمرد و ادامه داد: در شرایط جدید و پس از ادغام وزارتخانه‌ها باید تغییراتی در ساختار نیروی انسانی و واگذاری بخش عمده‌ای از وظایف دولت به بخش خصوصی به وجود آید.
شرافتی گفت: به طور یقین نگاه مثبت و اهداف قابل توجهی در ادغام وزارتخانه‌های کار و تعاون وجود دارد که با هم‌افزایی مشارکت و همدلی همه کارکنان برکات آن به تمام آحاد و جامعه می‌رسد.
وی یادآور شد: موضوع کوچک‌سازی و چابک‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت از دیگر اهداف اصلی ادغام وزارت‌خانه‌ها است و این ادغام سبب تقویت نقش حاکمیتی و نظارتی دولت می‌شود.
فرماندار نهبندان توسعه بخش خصوصی را از دیگر اهداف ادغام وزارت‌خانه‌ها دانست و گفت: شتاب‌بخشی، انجام پروژه‌ها، رقابتی کردن فعالیت‌ها، ارتقای کارآیی و بهره‌وری طرح‌ها نیز از دیگر اهداف ادغام وزارت‌خانه‌ها و کوچک‌سازی دولت است.
شرافتی با بیان اینکه هرچه ساختار دولت منسجم‌تر باشد، این ساختار توسعه می‌یابد، گفت: در برنامه‌های پنج ساله توسعه سوم و چهارم نیز این موضوع مورد نظر و هدف مشترک همه دلسوزان جامعه بوده است.
وی به نقش و اهمیت تعاونی‌ها در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: پیام تعاون، پیام همبستگی و مشارکت در کارهاست و باید اولویت امورات اشتغالزایی در ارتقای جایگاه در دو بخش تعاون و کار قرار گیرد.
فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: فضاها و امکانات خوبی در دو بخش تعاون و وزارت کار وجود دارد که با ادغام این دو وزارتخانه خدمت‌رسانی به مردم به ویژه نقاط محروم و دور افتاده روند سریع‌تری به خود می‌گیرد.
شرافتی توسعه بخش خصوصی و تقویت نقش حاکمیتی و نظارتی دولت را از اهداف ادغام وزارت‌خانه‌ها دانست و تصریح کرد: روش دولت در نحوه ادغام وزارت‌خانه‌ها جلوگیری از تعطیلی و طولانی شدن کارها است.
فرماندار نهبندان گفت: توجه به اقشار مختلف جامعه اسلامی به ویژه محرومان به عنوان ولی نعمتان انقلاب باید در دستور کار مسئولان و دستگاه‌هایی اجرایی استان قرار گیرد.
شرافتی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه کشور و بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از نعمت‌های نظام است.
وی اظهار داشت: بر اساس هدف و جهت اصلی انقلاب وظیفه اسلامی و انسانی هر فرد است که در قبال قشر محروم جامعه احساس مسئولیت کند.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه بحث اشتغال خرد اگر به صورت جدی دنبال شود قسمت اعظم مشکلات افراد جامعه بر طرف می‌شود.
شرافتی گفت: بیش از 60 درصد مردم شهرستان نهبندان در بخش‌های کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند و محور اصلی توسعه خراسان ‌جنوبی و نهبندان کشاورزی است و با توجه به قهر طبیعت و خشکسالی‌های پی در پی اخیر باید راهکارهای مناسب از جمله تشکیل تعاونی‌ها و استفاده درست از آب و خاک، آبیاری تحت فشار و استفاده از تکنولوژی‌های جدید به کشاورزان ارائه شود.
فرماندار نهبندان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هئیت دولت به استان از آمادگی صد درصدی این شهرستان برای استقبال از رئیس جمهوری خبر داد.
شرافتی گفت: باید فضا را در خراسان جنوبی به ویژه مناطق محروم به گونه‌ای برای حضور دولت‌مردان مهیا کرد که تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در رفع کمبودها و کاستی‌ها موثر باشد و مدیران استان نیز می‌توانند از این فرصت برای خدمت‌رسانی بیشتر بهره گیرند.
وی نگاه عمیق و کارشناسی به مسائل و نکاتی مطروحه در این سفر را از وظایف اصلی و محوری حوزه مدیریت برشمرد و گفت: سفرهای استانی رئیس جمهوری تاریخ خدمت‌رسانی در نظام اسلامی را تغییر داد.
فرماندار نهبندان افزود: با واکاوی نتایج سه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان به وضوح می‌توان به ره‌آوردهای خوب، سنگین، پربار و نوید بخش این سفرها برای اهالی این استان پی برد.
در پایان این نشست حمیدرضا بهادری رئیس اسبق اداره تعاون نهبندان به عنوان نخستین رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهبندان معرفی و از زحمات رضایی سرپرست اداره کار و امور اجتماعی قدردانی شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول