اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

قوه مجریه به امور ادغام وزارتخانه‌ها شدت دهد

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: کار اصلی ادغام‌ها در وزارتخانه‌ها مانده است که قوه مجریه باید به این کار شدت دهد.

قوه مجریه به امور ادغام وزارتخانه‌ها شدت دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از امروز پس از ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی که منجر به تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت شد، نخستین مدیر استانی در مازندران به نام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت معارفه شد. 
پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرتضی هاشم‌پور که تاکنون رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران بود به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت در مازندران مشغول به کار شد.
در این نشست که به گفته مدیرکل استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نخستین معارفه پس از ادغام است، یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود و سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس و ادیانی راد عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی، گوهردهی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عشریه رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران و جمعی از فعالان صنعت و معدن و همچنین تجارت مازندران حضور داشتند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران و یوسف‌نژاد نیز با کمی تاخیر وارد جلسه شدند تا نماینده استانداری مازندران و پارلمان نیز در این جلسه حضور داشته باشد و ترکیب پارلمان و دستگاه اجرایی در این مراسم شکل بگیرد. 
 
* تودیع و معارفه رسمی این دو مدیر در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود
محمدیان شمالی از این مراسم به عنوان آغاز ادغام استانی سازمان صنعت، معدن و تجارت یاد کرد و خاطرنشان کرد: با تاکید رئیس جمهور کمیته‌ای در استان‌ها شکل می‌گیرد تا این روند به صورت کامل طی شود.
وی با اعلام اینکه از هفته آینده دستورالعمل این ادغام به صورت اداری ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: خیلی از دولت‌ها بحث ادغام را در میان گذاشتند ولی این دولت با پشتکار مجلس این هدف را به سرانجام رسانده است.
محمدیان شمالی از وفایی‌نژاد به عنوان مدیر برتر و دلسوز وزارت بازرگانی یاد کرد و اضافه کرد: بخشی از مدیریت وفایی‌نژاد در سازمان بازرگانی مدیریت ملی بوده است که می‌شود به تنظیم بازار مرکبات و برنج اشاره کرد.
مدیرکل استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این انتصاب به معنای ارجح بودن یک مدیر نسبت به دیگری نیست، اضافه کرد: استقبال وفایی‌نژاد از این ادغام زبانزد شده است. 
  
* کار اصلی ادغام‌ها در وزارتخانه‌ها مانده است
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تودیع و معارفه در نظام جمهوری اسلامی ایران معنا و مفهوم مادی ندارد، گفت: آنچه که در این مراسم‌ها به وضوح دیده می‌شود تغییر جایگاه‌ها برای خدمتگزاری است.
علی اصغر یوسف‌نژاد ادغام وزارت صنایع و بازرگانی را دارای وجاهت قانونی، کارشناسی و علمی برشمرد و تصریح کرد: کار اصلی ادغام‌ها در وزارت‌خانه‌ها مانده است که قوه مجریه باید به این کار شدت دهد.
عضو و سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب از بین هاشم‌پور(رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران و وفایی‌نژاد رئیس سازمان بازرگانی استان) کار سختی بوده است، اضافه کرد: از وفایی‌نژاد در مدیریت ستادی وزارتخانه و یا مدیریت استانی استفاده می‌شود. 
 وی یادآور شد: بسیاری از کارهای بازرگانی استان که پیامدهای ملی داشت توسط سازمان بازرگانی با مدیریت وفایی‌نژاد انجام شده است.
یوسف‌‌نژاد، تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری و افزایش شاخصه‌های سرمایه‌گذاری را رویکرد سازمان جدید صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: تولید اشتغال اصلی‌ترین وظایف وزارت جدید باید باشد. 
 
* گفتمان جدید برای کار و خدمت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اقدام دولت برای ادغام را ستود و بیان داشت: مدیریت میدانی و عملیاتی وفایی‌نژاد باید الگویی برای دیگر مدیران باشد.
سید علی ادیانی راد از این مراسم به عنوان گفتمان جدید برای کار و خدمت جدید نام برد و تصریح کرد: در ادغام نباید به روند خدمتگزاری خدشه وارد شود. 
 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با ادغام جدید وزارت صنعت و بازرگانی ماموریت‌های این وزارتخانه در موضوع واردات و صادرات به وزارت جهاد کشاورزی سپرده می‌شود، تصریح کرد: بارها در این سال‌ها مشاهده کردیم که در زمان برداشت محصول و برنج در شمال کشور، برنج‌های هندی و پاکستانی در شهرها و حتی در روستاهای مازندران که محل تولید برنج کشور بوده است، رژه می‌رفت.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم که این روند خیلی کاهش پیدا کرده است ولی باید در کنترل واردات به حفظ قیمت‌ها کمک شود. 
 
* ماموریت سازمان جدید نقش 50 درصدی در اقتصاد دارد
رئیس سازمان جدید صنعت، معادن و تجارت استان مازندران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه ماموریت سازمان جدید نقش 50 درصدی در اقتصاد دارد، گفت: در تمام استان‌ها در چارت سازمانی جدید هفت معاونت برای این سازمان در نظر گرفته شده است که در مازندران به دلیل استقرار فرمانداری ویژه در غرب مازندران دارای هشت معاون خواهیم بود.
مرتضی هاشم‌پور اقتصاد را اولویت نخست کشور برشمرد و مدیریت بر این حوزه را نیازمند همکاری و نظر نخبگان دانست.
وی از تشکیل شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان مازندران استقبال کرد و تصریح کرد: تقویت تولید داخلی رویکرد نخست سازمان صنعت، معادن و تجارت خواهد بود.
هاشم‌پور با تاکید بر اینکه از مجموعه‌های داخلی برای تقویت معاونت‌ها استفاده خواهد شد، تصریح کرد: در بکارگیری نیروهای همکار سفارشی حرکت نمی‌کنیم.
ولی الله فرزانه معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران نیز در این مراسم از پذیرش یک مسئولیت به عنوان یک امانت یاد کرد و گفت: انتخاب از بین مدیران موفق کار خیلی سختی است.
عباسعلی وفایی‌نژاد با تاکید بر اینکه که مدیریت بر صنعت، تجارت و معدن کار سختی است و همیاری همکاران ستادی را نیاز دارد، تصریح کرد: موفقیت در هر سازمانی باید با کمک معاونان، کارشناسان و پرسنلی باید که جزء برای خدمت به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.
‌این مراسم با اهدای حکم جدید هاشم‌پور از دست وفایی‌نژاد پایان یافت.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول