اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

سازمان تامین اجتماعی در وزارتخانه جدید مستقل بماند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید تلاش کرد تا سازمان تامین اجتماعی که ماهیت و مبنای خدماتش حمایت از نیروهای کارگر و مولد جامعه است در وزارتخانه جدید مستقل بماند.

سازمان تامین اجتماعی در وزارتخانه جدید مستقل بماند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، انوشیروان محسنی در جمع کارکنان تامین اجتماعی مازندران اظهار داشت: تامین اجتماعی به منزله حمایتی است که در برابر نابسامانی‌های اقتصادی جوامع همانند قطع یا کاهش شدید درآمد ناشی از بروز بیماری، بارداری، حوادث ناشی از کار، بیکاری، از کارافتادگی، سالمندی و فوت به همراه فراهم ساختن درمان و کمک عائله‌مندی به اعضای خود ارائه می‌دهد، پدید آمده است.
وی خاطرنشان کرد: این بیمه موجب افزایش اعتماد جامعه می‌شود و به ویژه از  وعده‌های احزاب در جوامع پیشرفته هنگام انتخابات برقراری تامین اجتماعی توانمند است. 
 
* حق مردم است که بیمه شوند
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقادم این است که باید تلاش کرد تا سازمان تامین اجتماعی که ماهیت و مبنای خدماتش حمایت از نیروهای کارگر و مولد جامعه است در وزارتخانه جدید مستقل بماند و قانونگذار یا دولت از هرگونه تصمیم غیرکارشناسی که موجب خدشه در خدمات‌دهی به مشترکان صندوق بشود، دوری کند تا خروجی این صندوق از ورودی آن زیادتر نشود.
محسنی تصریح کرد: حق مردم است که بیمه شوند همچنین حق‌الناس است بر دولت و مجلس تا مصوباتی داشته باشند که در نهایت شرایطی را مهیا کنند که این صندوق بتواند منابع‌اش را وصول کند تا از عهده تعهدات ذاتی‌اش برآید.
وی ادامه داد: ما در مجلس تصویب کردیم  که دولت هر ساله باید با ارائه سهام شرکت‌ها برای بازپرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی اقدام کند البته نه از شرکت‌های ورشکسته، تا تامین اجتماعی هم بتواند طلب دانشگاه، داروخانه‌ها و مراکز طرف قرادادش را به موقع پرداخت کند. 
 
* 415 میلیارد تومان تعهدات قانونی‌های بلند مدت
مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران نیز درباره هزینه‌های کلان سازمان تامین اجتماعی در مازندران گفت: تامین اجتماعی در سال گذشته مبلغ بیش از 415 میلیارد تومان  تعهدات قانونی‌های بلند مدت و مبلغ حدود 10 میلیارد تومان تعهدات قانونی کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بارداری و بیماری پرداخت کرده است.
حسن آزرم افزود: بدون شک پرداخت به موقع حق بیمه شرکای اجتماعی  نقش بسزایی در کیفیت مطلوب و بهنگام خدمات سازمان  خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی به عنوان سازوکار تضمین امنیت و عدالت اجتماعی در جامعه شناسی و اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و توسعه پایدار اقتصادی، سیاسی و مدنی هر کشور با کمیت و کیفیت خدمات تأمین اجتماعی وابستگی متقابل دارد و تأمین اجتماعی محور اصلی در هر برنامه توسعه محسوب می‌شود.
آزرم اذعان داشت: در بررسی توسعه‌یافتگی جوامع نگاه اصلی به سمت رفاه اجتماعی و تحقق یا عدم تحقق برنامه‌های بیمه‌ای و حمایتی نظام تأمین اجتماعی معطوف بوده و همچنین یکی از مهم‌ترین معیاری است که کشورهای در حال توسعه را از کشورهای توسعه یافته متمایز می‌کند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول