اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردکان:

امنیت پایدار در گرو همکاری مردم با نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان گفت: ایجاد امنیت پایدار در گرو همکاری مردم با نیروی انتظامی است.

امنیت پایدار در گرو همکاری مردم با نیروی انتظامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، احمد کمالی ظهر امروز در همایش کارکنان نیروی انتظامی اردکان، توجه و برخورد جدی‌تر نیروی انتظامی با سارقان را خواستار شد و اظهار داشت: بسیاری از موارد ناامنی نظیر سرقت‌های اخیر به دلیل سهل‌انگاری وعدم آگاهی مردم صورت گرفته و افراد خاطی با سوءاستفاده از این ناآگاهی‌ها و بی‌توجهی‌ها به اموال مردم دستبرد می‌زنند.
وی تاکید کرد: در مسیر ایجاد امنیت پایدار، همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی مهم، کلیدی و تاثیرگذار است.
کمالی افزود: صیانت از حقوق شهروندی در یک گستره بزرگ قابل تعریف است و اجرای آن مقوله‌ای است که در بلندمدت محقق می‌شود.
فرماندار اردکان با اشاره به لزوم اجرای گام به گام طرح تحول اجتماعی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح بزرگ که در دستور کار دولت است، بحث اجرای امنیت اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی است.
وی عنوان کرد: تفسیر حقوق و تکالیف اجتماعی در تمام بخش‌ها، شهروندان را با حقوق و تکلیف آنها آشنا می‌کند و با تعیین حریم‌ها و خطوط قرمز، حیطه حقوقی افراد را مشخص و تعریف می‌کند.
کمالی از همه ادارات، ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی خواست تا با بررسی و ارائه موانع پیش روی تحقق حقوق شهروندی به آسیب‌شناسی و رفع این موانع کمک کنند.
فرمانداراردکان همچنین از بدحجابی و اعتیاد به عنوان دو پدیده مولد ناامنی در شهرستان نام برد و بر ضرورت مبارزه جدی با این دو پدیده تاکید کرد.
رئیس شورای تامین شهرستان اردکان توجه و برخورد جدی‌تر نیروی انتظامی با سارقان را خواستار شد و تصریح کرد: بسیاری از موارد ناامنی نظیر سرقت‌های اخیر موتورسیکلت و خودرو در اردکان به دلیل سهل‌انگاری وعدم آگاهی مردم نسبت به رعایت موارد ایمنی است و افراد خاطی با سوءاستفاده ازاین ناآگاهی به اموال مردم دستبرد می‌زنند.
کمالی عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت را در اجتماع عهده‌دار است اما تا زمانی‌که خود شهروندان با سهل‌انگاری زمینه را برای خلاف‌کاران مهیا کنند، تلاش‌های پلیس هم نتیجه‌ای نخواهد داد.
فرمانده نیروی انتظامی نیز در این همایش در مورد حرکت‌های مشکوک عده‌ای ناشناس در قالب دوره‌گرد، دستفروش و متکدی به همشهریان هشدار داد و اظهار امیدواری کرد: مردم با اتخاذ حساسیت‌های لازم و همچنین بی‌اعتنایی به این افراد زمینه ارتکاب جرائم به ویژه سرقت‌ها را کاهش دهند.
محمدعلی افشاری همچنین در مورد افزایش سرقت وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت در شهرستان هشدار داد و بیان کرد: تعدادی از این سارقان دستگیر و مجازات شده‌اند و ماموران نیروی انتظامی با جدیت در حال ردیابی و شناسایی سایر سارقان هستند و امیدواریم وسایل نقلیه و اموال مردم به زودی به آنان بازگردانده خواهد شد.
وی افزود: لازم است شهروندان با مجهز کردن وسایل نقلیه خود به تجهیزات امنیتی و پارک خودرو در محیط های امن از وقوع این‌گونه سرقت‌ها پیشگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیروی انتظامی را مطلع کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول