اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی خبر داد:

اختصاص اعتبار به واحدهای صنعتی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: بیش از یک هزار و 580 میلیارد ریال تسهیلات از محل مانده اعتبارات بنگاه‌های زودبازده در شش ماه ابتدای سال جاری برای 172 واحد صنعتی استان تصویب شده است.

اختصاص اعتبار به واحدهای صنعتی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی مهدی داداشی‌زین‌الدین اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع 270 میلیارد ریال تسهیلات از این محل در حوزه صنعت مصوب و پرداخت شده بود.
وی افزود: 59 واحد صنعتی در قالب سرمایه ثابت و 113 واحد صنعتی نیز در قالب سرمایه در گردش، یک هزار و 580 میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
این مسئول از توجه ویژه به ستاد هماهنگی صنایع و معادن استان در شش ماه گذشته خبر داد و افزود: در شش ماه ابتدای سال این ستاد 16 جلسه در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی برگزار کرده و بیش از 267 مصوبه برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان اخذ شده است.
این مسئول یادآور شد: عمده مصوبات این ستاد در زمینه تسهیل امورات تعهدی نظام بانکی برای تسهیلات اتخاذی توسط صنعتگران و معدنکاران، بررسی مشکلات زیربنایی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی با سایر دستگاه‌های ذیربط  بوده است.
داداشی‌زین‌الدین همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی استان را از اولویت‌های مهم سازمان برشمرد و اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور تفاهمنامه‌ای ما بین سازمان صنایع و معادن و دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی صنایع و معادن با پارک علم و فناوری استان به منظور گسترش علم و فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها منعقد شده است که با اجرای بندهای این تفاهمنامه در نزدیکی ارتباط صنعت و دانشگاه در آذربایجان غربی موثر خواهد بود.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: پیگیری افتتاح سه طرح صنعتی استان با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت، برگزاری جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی با حضور استاندار، مقامات عالی وزارت متبوع و سایر مسئولان استانی و ملاقات با صدها تن از مدیران واحدهای صنعتی و معدنی و تبادل نظر در زمینه رفع مشکلات آنها، بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی و بررسی وضعیت آنها از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در شش ماه ابتدای سال در حوزه صنعت و معدن استان رخ داده است.
وی تاکید کرد: عارضه‌یابی بخش صنعت و معدن استان، تدوین برنامه راه توسعه صنعتی بر مبنای اسناد توسعه‌ای و آمایش سرزمین، فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود (استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع) با محوریت تولید صادراتی، تعریف بسته‌های حمایتی بر پایه تولید صادراتی و بهره‌وری در تولید، جهت‌گیری به سوی توسعه صنایع نوین و سنگین و با امکان‌سنجی ظرفیت‌های استان از جمله مهم‌ترین خط‌مشی‌های حوزه صنعت و معدن استان است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول