اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خبر داد:

راه‌اندازی واحدهای صنعتی با هدف اشتغال مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: این نهاد در راستای ترفیع مشکلات اشتغال مددجویان بر روی اینجاد واحدهای صنعتی با محوریت سهامداری و اشتغال مستقیم مددجویان تمرکز دارد.

راه‌اندازی واحدهای صنعتی با هدف اشتغال مددجویان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالله بازیار پیش از ظهر امروز در نشست تشریح عملکرد بهزیستی با اشاره به فعالیت‌های چهار ماهه اخیر بهزیستی در بخش‌های مختلف ضمن اشاره به مهمترین برنامه‌های این نهاد در امر توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان و جامعه تحت پوشش اظهار داشت: بر این عقیده‌ایم که واگذاری تسهیلات در مبالغی کوچک و نامنظم نمی‌تواند مشکلات جامعه هدف را به ویژه در امر اشتغال حل کند.
وی ادامه داد: اگر خواهان حل و رفع ریشه‌ای و بنیادین مشکلات هستیم باید در قدم نخست با تمرکز بر روی ایجاد موقعیت‌های اقتصادی و زمنیه‌های توجیه‌‌پذیر برنامه‌ها را تنظیم آنها را اجرایی کنیم.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان در این راستا یادآور شد: با توجه به این امر در ماه‌های اخیر، بهزیستی هرمزگان توانسته است با همکاری و هماهنگی واحدهای شهرستانی امور اجرایی شدن تعدادی از طرح‌های مدنظر را آغاز و امور اجرایی آن را وارد پروسه عملیاتی کند.
بازیار گفت: امور راه اندازی مرکز بورس کالای توانبخشی با محوریت انجمن ضایعه نخاعی استان از جمله مواردی است که در حد قابل توجهی پیشرفت به نحوی که در مرحله خرید کالا و راه اندازی قرار گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: همچنین ایجاد مرکزی در راستای فراهم آوری زمینه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری ویژه معلولان نیز در مرحله ماقبل اجرا قرار گرفته است که در این طرح نیز اراضی مورد نظر را در اختیار قرار گرفته‌ایم.
وی در ادامه تشریح فعالیت‌های عمده بهزیستی ابراز داشت: قصد راه اندازی یک مرکز نگه داری معتادان با اخذ پشتیبانی و بهره‌گیری از محل یک درصد معافیت‌های گمرکی را با تولی‌گری بهزیستی کیش در خارج از این جزیره داریم.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه تمرکز بر روی ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی نیز از برنامه‌های کلان بهزیستی به شمارمی‌رود، ادامه داد: طی مدت زمان مذکور امور راه‌اندازی و فعال‌سازی چندین واحد مختلف را در این بخش مورد پیگیری داریم.
وی گفت: ایجاد کارخانه فرآوری محصولات خرما و صنایع بسته بندی و جانبی در کنار فعال سازی معادن استخراج کرومیت و دیگر معادن در بشاگرد از جمله موارد مدنظر است که با تلاش‌های مسئولان این شهرستان این پروژه‌ها با توجه به مدت زمان کم در مرحله خوبی قرار دارند.
بازیار یادآور شد: راه‌اندازی این چنین مراکزی در حاجی‌آباد و رودان نیز مدنظر است که بخشی از کارها نیز در این راستا انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در راستای توجه به امور اقتصادی مددجویان طی سال جاری اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات در اختیار مددجویان بهزیستی در استان قرار می‌گیرد.
این مسئول یادآور شد: همچنین در بخش کمک جهیزیه، اعتباری معادل 260 میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.
بازیار افزود: اعتباری معادل 50 میلیون تومان نیز به مددجویان کمک شده است.
وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌ها باید سالیانه 20 درصد از مددجویان توانمند و از چتر حمایتی بهزیستی خارج شوند بیان داشت: فعال سازی بازارچه‌های مرزی و تعاونی‌ها مرزی برای فعالیت مددجویان از جمله مواردی است که زمینه‌های قانونی آن نیز فراهم است.
بازیار دراین راستا نیز خاطر نشان کرد: علی‌رغم اینکه برخی‌ها بعضی از پروژه‌های ارائه شده از سوی بهزیستی را ناشدنی می‌پندارند، اما باید بگویم که تمام طرح‌های ارائه‌ای از طرف بهزیستی با کارشناسی و مطالعه و توجه به ظرفیت‌های قانونی تهیه و تدوین شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول