اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس خواستار شد:

تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مشکلات کشاورزان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مشکلات کشاورزان شد.

تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مشکلات کشاورزان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن تامینی ظهر امروز در نشست شورای راهبردی بخش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با حضور جمع زیادی از مسئولان و کشاورزان، گلخانه‌داران، دامداران و مدیران عامل شرکت‌ها و تشکل‌های کشاورزی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: کشاورزی استان در حال نابودی است و کشاورزی وجود ندارد که در زمینه کشاورزی راضی باشد.

* فریاد کشاورز تن ما را می‌لرزاند

وی با بیان اینکه اشکال کار در ما نمایندگان مردم است، افزود: ما باید شرمنده کشاورزان باشیم که تاکنون نتوانسته‌ایم مشکلات آنها را برطرف کنیم.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در مجلس دو سوم نطق بنده مربوط به کشاورزان بود، بیان داشت: این نطق‌ها به نتیجه‌ای نرسید، زیرا ما نمایندگان توانایی برطرف کردن مشکلات کشاورزان را نداریم.
این مسئول با اشاره به فرصت‌های از دست رفته در گیلان، ابراز داشت: گیلان فرصت‌های زیادی برای توسعه کشاورزی و دیگر بخش‌ها دارد، ولی حتی یک مورد از این فرصت‌ها را نتوانسته‌ایم استفاده کنیم.
تامینی به انتخابات آینده مجلس اشاره کرد و گفت: این احساس نیاز استان است که گروهی جدید پیدا شوند تا بتوانند داد کشاورز را بگیرند.
وی اضافه کرد: فریاد کشاورز تن ما را می‌لرزاند از اینکه نمی‌توانیم حقش را بگیریم و این همه دچار مشکل است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به اعتراض‌های کشاورزان به بانک عامل اشاره کرد و افزود: باید به کشاورزان حق دهیم که نمی‌توانند بیشتر از این مشکلات را تحمل کنند و راه به جایی نبرند.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید پشتوانه مردمی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این امر یک فرصت افتخارآمیز است که باید از آن بهره بگیریم.
تامینی با تصریح بر اینکه پشتیبان گلخانه‌داران هستم، ابراز داشت: اگر قرار باشد این قشر از طرف بانک عامل دچار مشکل شوند و بابت بدهی هفت ساله تحت فشار قرار گیرند و به خاطر نپرداختن بدهی به زندان روند، من هم همراه آنها می‌روم.

* تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مشکلات کشاورزان
وی از مجمع نمایندگان گیلان خواست تا جلسه‌ای فوق‌العاده و اضطراری برای برطرف کردن مشکلات بدهی واحدهای گلخانه‌ای گیلان با بانک کشاورزی برگزار کنند.
دبیر شورای راهبردی بخش کشاورزی استان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات گلخانه‌داران اظهار داشت: موضوع گلخانه‌داران باید به گونه‌ای برطرف شود که فشارها از روی آنها برداشته و بانک کشاورزی حمایت کند.
میثاق عباسی‌زاده خواستار برطرف شدن مشکلات ناظران دام و برنج شد و افزود: قراردادهای این ناظران باید دو ساله و به صورت سالانه انجام شود.

* وضعیت گلخانه‌داران تعیین تکلیف شود
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گلخانه‌داری را کاری خطا و اشتباه دانست و گفت:  باید وضعیت گلخانه‌داران تعیین تکلیف شود.
علی میرزایی با اشاره به اینکه باید با کمک دولت به مشکلات گلخانه‌داران بپردازیم، تصریح کرد: مشکلات کشاورزان با وجود دو نماینده و با حمایت بقیه نمایندگان مجلس برطرف می‌شود.
وی به اخطار بانک عامل به گلخانه‌داران اشاره کرد و افزود: باید جلوی اخطار و احضاریه بانک گرفته شود و ظرف دو سه هفته دیگر که هفته‌های کاری مجلس شورای اسلامی است این موضوع را در مجلس مطرح می‌کنیم.

* عامل بدهی گلخانه‌داران برف سال 83 است
عضو موسسه تحقیقات برنج کشور نیز در این جلسه با  بیان اینکه گلخانه‌داران با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند، بیان داشت: شعبه بانکی این آمادگی را دارد که بخشودگی شش درصد بدهی را با شرایط استثنایی انجام دهد.
غلامرضا خانکشی‌پور عامل بدهی گلخانه‌داران را برف سال 83 عنوان کرد و افزود: بانک باید حمایت بیشتری در این زمینه داشته باشد.
معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این نشست مشکلات گلخانه‌داران را ریشه‌ای دانست و ادامه داد: باید از ظرفیت‌‌های نمایندگان مجلس برای برطرف کردن مشکلات استفاده شود.
باقر امینیان یادآور شد: اگر دولت در قالب لایحه آورده است که کشاورزی استان باید به نحوی برطرف شود باید به سمتی برویم که کشاورزی را ترقی دهیم.
وی استفاده از ظرفیت‌های استان برای رونق کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشیم و این امر جزو افتخارات ما باشد.
 
* ایجاد تنش در جلسه راهبردی کشاورزی استان
این جلسه با بحث‌هایی که پیرامون بدهی گلخانه‌داران بین نماینده بانک کشاورزی استان و مدیرعامل کانون کشاورزی گیلان صورت گرفت، به تنش کشیده شد.
گلخانه‌داران گیلان که از بحران برف سال 83 و 86 دچار آسیب و خسارت شده بودند و عملا تولید نداشتند، در این جلسه خواستار اجرای مصوبه بند 28 هیئت دولت مربوط به تعیین تکلیف خسارت گلخانه‌داران شدند.
از سفر دوم هیئت دولت تاکنون این مصوبه اجرایی نشده و بانک عامل اخطاریه و احضاریه‌هایی به صاحبان گلخانه‌داران داده و ضامن آنها را برای پرداخت بدهی احضار کرده که مدیر عامل کانون کشاورزی استان از نماینده بانک خواست تا فرصتی به آنها داده و مصوبه توسط مسئولان مربوطه اجرایی شود که همین موضوع موجب درگیری لفظی و تنش در جلسه شد.
تامینی نماینده مردم رشت در مجلس نیز قول داد تا در اسرع وقت جلسه فوق‌العاده با مجمع نمایندگان استان برگزار کند و اجرای مصوبه مورد نظر نیز تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول